Új belsőt és motorokat kapott a Dodge Caliber

Vágólapra másolva!
Teljesen lecserélte a Frankfurti Autószalonra a Caliber utasterét a Dodge, és a Volkswagentől vásárolt kétliteres PD-TDI dízelt egy erősebb és takarékosabb 2,2 literes váltja.
Vágólapra másolva!

Az alsó-középkategóriás Dodge belsejének kozmetikázásánál szerencsére a műszerfalát is átdolgozták, több krómmal és állításuk szerint kellemesebb tapintású, jobb minőségű anyagokkal látták el azt. Korábban éppen ez volt a Caliber leggyengébb pontja, a régi szürke műszerfal (lent, balra) nagyon olcsó hatást keltett kopogós, karcolódó műanyagaival. Az utastér emellett egy új rekesszel és könyöktámasszal egészült ki, és az ajtópanelek is megújultak.

Ezeknél érdekesebb lehet az új, 2,2 literes, közös-nyomócsöves dízelmotor, amely 163 lóerejével és 320 Nm-es nyomatékával jelentős teljesítménybeli előrelépés a korábbi 140 lóerős VW-erőforráshoz képest, ráadásul vele a Caliber által vontatható tömeg 25 százalékkal, 1,5 tonnásra nőtt. A trendeknek megfelelően a fogyasztásból is sikerült lefaragni, 6,1 helyett már csak 5,8 liter gázolaj fogy 100 kilométeren.

Érdemes még megemlíteni, hogy a Dodge egy kétliteres 156 lóerős benzinmotorra cserélte le a Caliber 1,8 literes erőforrását. Ez a motor 156 lóerejével csupán kevéssel erősebb az 1,8-asnál, 190 Nm-es csúcsnyomatéka azonban már több mint 10 százalékos erősödést jelent.

Forrás: DodgeForrás: Dodge