Villany-Trabant és sirály-Mercedes - A Frankfurti Autószalon újdonságai

Vágólapra másolva!
A kétévente megrendezett frankfurti autós seregszemle a világ legfontosabb autókiállításának számít. Idén is a környezetbarát autók kerülnek a középpontba, de azért benzinzabáló sportkocsikból sem lesz hiány.
Vágólapra másolva!

Forrás: VDA

2007-ben is nagy volt a tolongás a Porsche-standon


Szeptember 17. és 27. között rendezik meg a 63. Frankfurti Autószalont, amelynek 185 ezer négyzetméteres alapterületén 753 kiállító állít standot harminc országból, 62 autógyártó lesz jelen. Egyesek több világpremierre is készülnek, összesen 82-t tartanak. A legfontosabbakat szedtük össze.

Ha nem halasztják a jövő márciusi Genfi Autószalonra a premierjét, akkor az Alfa Romeo háza táján minden a Milanóról fog szólni, az új alsó-középkategóriás modellről, amely a kiöregedett 147-est váltja. A Fiat Bravo és a Lancia Delta padlólemezére épülő autóról már korábban mutattunk kémfotókat, motorjai kizárólag turbófeltöltésűek lesznek. Az 1,4-es benzinesek megkapják az innovatív Multiair szelepvezérlési rendszert, a dízelek pedig szintén friss fejlesztésű, 1,6-os, és kétliteres erőforrások lesznek. Kizárólag ötajtós karosszériával készül majd, a hátsó ajtók kilincse a márka újkori hagyományainak megfelelően ugyanúgy rejtett lesz, mint elődjén. Ha mégsem mutatják be a kompakt Alfát, akkor a Multiair motoros MiTókra és a csinos olasz hosztesszekre hárul majd a feladat, hogy az Alfa Romeo standhoz vonzzák a látogatókat.

Forrás: [origo]

Egyelőre csak ez az egy hivatalos fotó van az Audi A8-ról


Lényegesen több újdonsággal készül az Audi. A legnagyobb felhajtás az új A8, és vászontetős R8 körül lesz, de a sportkocsi elektromos tanulmány-változata is nagy érdeklődésre tarthat számot - még akkor is, ha a gyártására még évekig kell majd várni. Kisebb szenzáció lesz az 1,2 literes, turbómotoros A3 bemutatása, ezeken kívül látható lesz a 333 lóerős S5 Sportback, és egy szupertiszta üzemű, Euro 6-os normákat is teljesítő háromliteres dízelmotor az A4-ben. Van még esély az RS3 bemutatására is, a kompakt Audi a TT-RS 340 lóerős, 2,5 literes öthengeres motorját kaphatja meg.

Forrás: Bentley

Nem mindenkinek fog tetszeni a Bentley Mulsanne


A Volkswagen-konszern kötelékébe tartozó Bentley a vadonatúj Mulsanne-nal érkezik Frankfurtba. A legalább 80 millió forintot kóstáló luxusautó furcsa formájú fényszórói merész újításnak számítanak a konzervatív márkától, hátsója azonban már a tradicionális Bentley-formák jegyében készült. 6,75 literes turbómotorja 550 lóerőt teljesít, de még lenyűgözőbb az 1000 Nm-es nyomatéka, ami valószínűleg már az alapjárat környékén rendelkezésre áll majd.

Talán a legtöbb újdonságot a BMW hozza a vásárvárosba, és a bajor márkának a standja is különleges lesz. A pavilon felső részén egy több száz méter hosszú pályát alakítanak ki, hogy új autóikat mozgás közben is láthassa a nagyérdemű. Nagy érdeklődésre tarthat számot a jövő környezetbarát sportautója, a Vision EfficientDynamics tanulmányautó. Bár külseje sem mindennapi, a lemezek alatti technika már tényleg a jövőt idézi: két elektromotor és egy háromhengeres, 1,5 literes dízel hajtja az autót, az összteljesítmény a 356 lóerőt, a csúcsnyomaték pedig a 800 Nm-t is elérheti. 0-100 km/órára 4,8 másodperc alatt gyorsul fel, hamarabb, mint egy mai M3-as, pedig a Vision ED átlagfogyasztása a gyár szerint mindössze 3,75 liter gázolaj száz kilométeren.

Forrás: BMW

Takarékos és villámgyors a BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautó


Nemcsak a sportautóval, hanem a 7-es és az X6-os év végétől megvásárolható hibrid változatával is jelzi a BMW, hogy komolyan gondolja a fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás csökkentését. Az X6-osban egy 91 és egy 86 lóerős elektromotor segíti a 407 lóerős 4,4 literes V8-as motort, a rendszer összteljesítménye eléri a 485 lóerőt, ami a világ legerősebb hibridévé teszi a terepjáró kupét. A 7-esben csak egy elektromotor lesz, a rendszer összteljesítménye 465 lóerő. Mindkét modell gyorsabb a benzines társánál, fogyasztásuk pedig ötödével kevesebb. Nincs elektromotorja, mégis érdekes a hatalmas ferdehátú, az 5-ös Gran Turismo, amely nevével ellentétben a 7-es sorozaton alapul. Ezeken kívül bemutatkozik még Frankfurtban a márka legkisebb szabadidő-autója, az X1 is. Ez lesz az egyetlen prémium szabadidő-autó a piacon, amit akár hátsókerék-hajtással is meg lehet majd vásárolni. Ezek mellett eltörpül a 3-as kupé és kabrió modellfrissítése, és a háromliteres, 306 lóerős biturbó dízelmotorral szerelt 740d érkezése.

Forrás: BMW

Hátsókerék-hajtással is kapható lesz a BMW X1


A Citroënnél a vadonatúj C3, és ennek drágább és igényesebb kivitele, a DS3 jelenti a legnagyobb szenzációt. Azonos alapokra építkezik a két Citroën, de más-más célcsoportot szeretnének meghódítani. A C3 egy hagyományos kisautó szélesebb motorválasztékkal és praktikus ötajtós karosszériával, a háromajtós DS3 ellenben a prémiumautók közé tartozó Minitől szeretne elvenni vásárlókat. Dinamikus formaterve, igényes utastere, sportos futóműve és erősebb motorjai révén ez sikerülhet is neki. A két széria kisautó mellett egy titokzatos tanulmányt is ki fognak állítani, ami sokak szerint a kacsa, azaz a 2CV szellemi utóda lesz.

Forrás: Citroën

A rejtélyes Citroën-tanulmányról eddig csak ez az egy kép került nyilvánosságra


A Dodge csak a felfrissített Calibert hozza Frankfurtba. Igényesebb anyagokból épített műszerfalat, egy új 2,2 literes, 156 lóerős dízelmotort, és egy szintén új kétliteres benzinest kap az alsó-középkategóriás amerikai autó.

Az egész Frankfurti Autószalon egyik legjobban várt újdonsága lesz a Ferrari 458 Italia. Az F430 utóda gyönyörű Pininfaria-karosszériát, közvetlen befecskendezéses, 9000-es fordulatszámra is képes, 4,5 literes, 570 lóerős V8-as motort, és duplakuplungos, hétfokozatú sebességváltót kapott. Teljesen új szellemben tervezték meg az utastérét, a vezetőnek akkor sem kell elengednie a kormánykereket, ha indexelni, ablakot törölni, vagy fényszórót bekapcsolni támad kedve. Futóművét természetesen Michael Schumacher közreműködésével fejlesztették, és a hétszeres világbajnok állítólag gyorsabb köridőt repesztett vele Fioranóban, mint a sokáig etalonnak számított Enzóval.

Forrás: Ferrari

A Ferrari 458 Italia az F430-ast váltja le


A Ferrari anyacége, a Fiat két újdonsággal készül. Az egyik a Sedici modellfrissített változata, amely a magyar piac szempontjából nem túl sok jelentőséggel bír, révén hogy a Suzuki SX4 testvérmodelljét nálunk nem forgalmazzák. A Grande Puntóból Puntó Evóvá változott kisautó ráncfelvarrása azonban nekünk is fontos lehet. Sajnos formája a módosítások után már kevésbé maseratis, de műszakilag sokat fejlődik a Multiair benzinmotor, a takarékosabb 1,3-as dízel, és a start-stop rendszer bevezetésével.

A Fordnál a vadonatúj családi kompakt egyterű, a C-Max lesz a középpontban. Ez a modell már a 2011-ben érkező új Focus padlólemezére épül, és elődjével ellentétben nyújtott tengelytávú, tolóajtós, hétüléses változatban is kapható lesz a hagyományos ajtókkal rendelkező ötszemélyes mellett. Újdonság, hogy megjelenik a motorválasztékában a vadonatúj 1,6 literes benzines turbómotor, várhatóan 180 lóerős teljesítménnyel. Rendelhető lesz a félautomatikus, önkormányzó parkolás-segéd, és a sávváltáskor hasznos holttér-figyelő is.

Forrás: Ford

Hétüléses változata is lesz az új Ford C-MAX-nak


A Hyundai legjobban várt újdonsága a Tucsont leváltó ix35 lesz. A 4,4 méter hosszú szabadidő-autó többek között a Skoda Yeti, a Volkswagen Tiguan és a Honda CR-V vetélytársa lesz. Motorpalettája csak új fejlesztésű erőforrásokból áll majd, a belépőszintet a 140 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,6-os benzines, és a 115 lóerős 1,7 literes dízel jelenti, akár start-stop rendszerrel is. Ezeken kívül lesz még egy kétliteres, 166 lóerős benzines és egy kétliteres dízelmotor is 136, illetve 184 lóerős teljesítménnyel. Az ix35 első- és összkerékhajtással is kapható lesz év végétől. Látható lesz még a modellfrissítés utáni Santa-Fé az új Kia Sorento motorjaival, és a hátsókerék-meghajtású Genesis Coupé európai változata is.

Forrás: Kia

A Kia Venga az új Opel Merivának állít konkurenciát


A Hyundai testvérmárkája, a Kia is sok újdonsággal készül Frankfurtra. Itt lesz látható először a Venga nevű, 4,07 méter hosszú buszlimuzin, amivel az Opel Merivának és a Nissan Note-nak szeretnének vetélytársat állítani. Az 1,4 és 1,6 literes motorokkal szerelt Venga mellett érkezik még a vadonatúj Sorento és a modellfrissítés utáni Cee'd is, mindkettőről olvashattak már részletes menetpróbát múlt héten.

A Jaguarnál természetesen a vadonatúj csúcsmodell, az XJ lesz a stand sztárja. A luxusautó megtartotta elődje alumínium térhálós karosszériáját, ami 150 kilogrammos súlyelőnyt jelent a hagyományos acélhoz képest. Alapmotorja a 275 lóerős duplaturbós dízel lesz, de az ötliteres, benzines V8-as is elérhető hozzá 385, illetve kompresszorral 510 lóerős kivitelben.

Forrás: [origo]

Nem hasonlít a régi XJ-re, mégis lenyűgöző az új Jaguar formája


A Land Rover szinte a teljes modellpalettáját felfrissítette a Frankfurti Autószalonra. A Discovery esetében a gyár szerint ez már a negyedik generációt jelenti, de valójában nem történt egyéb egy erős ráncfelvarrásnál. A terepjáró új orrot, áttervezett műszerfalat, áthangolt futóművet, egy új, biturbó háromliteres dízelt és ötliteres benzines V8-ast kapott a Jaguar XF-ből. Vele párhuzamosan újult meg a Range Rover, és a dinamikusabb Range Rover Sport is, mindkettő megkapta a Jaguar XFR 510 lóerős, kompresszoros V8-asát a már említett dízelmotor mellett.

Forrás: Lexus

Jövőre a szériaváltozatát is leleplezik a kompakt Lexusnak


Frankfurtban a Lexus is belép az Európában oly népszerű alsó-középkategóriába. Ugyan az LF-Ch még csak tanulmányautó, de 2010-es Genfi Autószalonon valószínűleg már a kissé visszafogottabb külsejű szériaváltozatáról is lerántják a leplet. Annyi biztos, hogy az aranyszínű ötajtós kocsi hibrid hajtásláncot kapott, amellyel képes tisztán elektromosan, károsanyag-kibocsátás nélkül is közlekedni alacsony sebességgel. Az Audi A3, a BMW 1-es, és a Mercedes-Benz A osztály ellenfelének szánt autó külseje merészebb a márkától megszokottnál, a hátsó kilincsek rejtve maradnak. Az LF-Ch mellett Frankfurtban látható lesz az IS, a GS, és a nagy LS enyhén módosított, ráncfelvarrott változata is.

A Maserati a GranTurismo nyitott változatát, a GranCabriót hozza el Németországba. A márka első négyüléses kabriójában hátul is elférni, mert ez a leghosszabb tengelytávú nyitott szériaautó a világon. Orrában a GranTurismo S 440 lóerős V8-asa dolgozik, de a későbbiekben elképzelhető a 4,2 literes, 405 lóerős V8-as beépítése is.

Forrás: Mazda

Szélvédő nélküli, könnyített tanulmány készült a Mazda MX-5-ből


A Mazda nagyon titkolózik frankfurti újdonságai illetően, ami biztos, hogy ott lesz a ráncfelvarráson átesett, dízelmotoros CX-7, a szintén felfrissített RX-8, valamint az MX-5 szuperkönnyű, szélvédő nélküli tanulmányautó változata. A pletykák szerint elhozzák a Mazda1 tanulmányautót is, ami a Fiat 500 és a Ford Ka padlólemezére épül.

A Mercedes-Benznél természetesen a legendás szárnyas ajtós SL késői leszármazottja, az SLS AMG Gullwinget övezi majd a legnagyobb figyelem. A McLaren segítsége nélkül elkészített, alumínium térvázra épülő szupersportkocsi az AMG 6,2 literes V8-asának 571 lóerősre feltuningolt változatát hordja az orrában, a hétfokozatú duplakuplungos váltót a hátsó tengely előtt helyezték el a jobb súlyelosztás érdekében. A 160 ezer eurós autó 0-100 km/órára 3,8 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége eléri a 315 km/órát. Az SLS mellett kiállítják az E osztály kombi és dízel-hibrid változatát, valamint két környezetbarát kisautó-tanulmányt is. Ezek közül a Concept Bluezero E-Cell Plus tanulmány a következő, Kecskeméten gyártandó A osztály formáit vetíti előre, elektromotorját tápláló akkumulátorát egy egyliteres benzinmotor tölti fel árammal. A jelenlegi B osztály üzemanyagcellás változata pedig elvileg jövőre már gyártásba is kerülhet.

Forrás: Mercedes-Benz

A szalon egyik legjobban várt autója a Mercedes-Benz SLS AMG. Itt még álcában


Az 50. születésnapját ünneplő Mini Frankfurtban mutatja be a Coupét, ami tulajdonképpen egy John Cooper Works változat alacsonyabb tetővel és mindössze két üléssel. Már bejelentették, hogy a nyitott tetős változatával, a Roadsterrel együtt jövőre elindítják a sorozatgyártásukat az oxfordi gyárban.

Az Opel standján természetesen az új Astra lesz a sztár, amelyet nyáron már a magyar újságíróknak is bemutattak. A Volkswagen Golf-rivális mellett azonban az új Meriva is nagy érdeklődésre számíthat. A kis egyterű új generációja a 2008-as tanulmányhoz hűen ellentétes irányba nyíló ajtókkal kerül piacra, de attól eltérően valószínűleg lesz B oszlopa. Természetesen elhozzák a Chevrolet Volttal lényegében megegyező Opel Amperát is, de csak tanulmányként, mivel sorozatgyártására még két évet várni kell.

Forrás: Opel

Az új Opel Astra hazánkban is népszerű lesz. Az Amperára még várni kell


Az Ampera áramot használ elsődleges energiaforrásként, a másodlagos benzinmotor pedig csupán áramot termel. A hatvan kilométernél nem hosszabb utakon csak a lítium-ion akkumulátorokban tárolt áramot használja, így egyáltalán nem bocsát ki szén-dioxidot. Amikor a telepek lemerülőben vannak, a motor-generátor növeli meg a hatótávolságot, amely így állítólag az ötszáz kilométert is meghaladja. Az Ampera bármilyen 230 voltos csatlakozóaljzatról tölthető lesz az Opel szerint.