Vége a Jaguar X-Type-nak

Vágólapra másolva!
Decemberben befejeződik a középkategóriás szedán gyártása, egy évvel a tervezett leállás előtt, mivel kategóriájában újabb riválisaival már nem tudott versenyezni.
Vágólapra másolva!

Az X-Type egyébként sem egekbe szökő eladásai az elmúlt 10 hónapban 28 százalékot estek. Ugyanakkor tulajdonképpen az is szép eredmény, hogy a 2001-es megjelenésekor is túl régimódiként megbélyegzett X-Type egészen idáig bírta. Az autó szedán és kombi változatából összesen 350 ezer darabot készítettek ez idő alatt, amivel minden idők legnagyobb számban előállított Jaguarja lett, mégsem tekinthető egyértelműen sikeresnek, hiszen eredetileg évi 100 ezret szerettek volna eladni belőle. Az Egyesült Államokban is kevesebb, mint a remélt eladások felét sikerült csak produkálnia a kocsinak, így ott már 2008 óta nem árulják.

Az autó elkészítésekor a Ford Mondeo második generációjának módosított padlólemezét használták, ami már megjelenésekor többeknek nem tetszett. Hogy ne legyen az X-Type elsőkerék-meghajtású, a padlólemezt átalakították, hogy képes legyen befogadni az összkerékhajtás elemeit, ennek ellenére így is sokan csupán egy átemblémázott Fordot láttak a kocsiban. További szentségtörés volt a márka rajongóinak szemében, amikor végül mégis megjelent a fronthajtásos változat, de a kombi és a dízel verzió sem ápolta a hagyományokat. Emiatt többen fordultak a Lexus, a BMW és a Mercedes drágább modelljei felé. Ma már az X-Type nem fér össze az új tulajdonos, a Tata által kijelölt arculattal. Az indiai vezetőség kevesebb vásárlót, de exkluzívabb autókat képzel el a Jaguarnak.

Forrás: Jaguar