WRC: Öt szakasz, öt győztes az első napon

Vágólapra másolva!
Az eredetileg tervezett hatból öt gyorsaságit rendeztek meg az Akropolisz-rali első napján, és mind az ötöt különböző páros nyerte. Latvala nap végi hibája után Hirvonen került az élre, nyomában a két gyári Citroën.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]


Hirvonen maga sem gondolta volna, hogy egy nap után ő vezeti a versenyt. Hálátlan szerep vár rá szombaton, nehéz lesz a Citroënek előtt maradnia


Nem tűnt egyszerűnek a versenyzők dolga, mert bár egy hete bejelentették, hogy az egyik legkeményebbnek tűnő pálya kimarad a programból, a maradék öt is autót és embert próbáló hírében áll. Tetézte a dolgot, hogy napközben nem ment vissza a mezőny a szervizparkba, csupán 15 perces lehetőségük volt gumit cserélni, tankolni, és az apróbb hibákat kijavítani.

Rögtön az első gyorsasági volt a tapasztaltabbak szerint a legnehezebb, ahol - ahogy számítani lehetett rá -, Jari-Matti Latvala kezdett a legjobban. A finn eleve nagyon gyors, és mivel csak hatodik összetettben, kedvező rajtpozícióból indulhatott ezúttal is. Hat másodperccel futott jobb időt csapattársánál, Mikko Hirvonennél, aki pedig további hárommal Petter Solbergnél. Sebastien Loeb mindössze nyolcadik lett, 20 szekundummal lemaradva, annak ellenére, hogy saját bevallása szerint legjobb tudása szerint autózott, és nem hibázott. Ennyit számított az, hogy ő indult elsőnek a poros pályán. Jól kezdett Mads Östberg (ötödik idő), valamint Jevgenyij Novikov és Sebastien Ogier is, akik szintén befértek még a világbajnok elé.

Már egy szakasz után látszott, hogy a gumikra nagyon vigyázni kell, a mezőny nagy része alaposan elkopott abroncsokkal jött ki az összekötő szakaszra. A második gyorsaságin már 30 fok felett járt a hőmérséklet, egyre nagyobb feladat elé állítva a versenyzőket és a technikát. Daniel Sordo ért végig leggyorsabban a két gyári Ford előtt, de összetettben továbbra is Latvala vezetett. Hirvonen három másodpercet vert Loebre, de ezzel nagyon elégedetlen volt, minél nagyobb előnyt szeretett volna összeszedni a második napra. Volt, aki annak is örült, hogy egyáltalán elért a célig: Petter Solberg Xsara WRC-jének a kormányművéből kiesett egy csavar, emiatt a pálya nagy részén csak lassabban tudott haladni a norvég. Óriási szerencséje, hogy a pótalkatrész ott volt az ülése alatt, normál esetben a minél alacsonyabb tömeg érdekében nem visznek magukkal ilyesmit. Matthew Wilson nem járt ilyen jól, épp a kedvenc szakaszán érte el a végzet, motorjából eltűnt az olajnyomás, ki kellett állnia.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]


Hajszálra volt a kieséstől Petter Solberg, de szerencsére sikerült megjavítaniuk a Xsarát. A pénteki részsikerek után szombaton a dobogó a cél


A negyedórás szervizlehetőség után három gyorsasági volt még hátra, a forróság pedig egyre fokozódott. A negyedik szakaszon megszerezte élete első szakaszgyőzelmét Novikov, aki már a csütörtöki hivatalos teszten is a leggyorsabb volt. Csapattársa, Ogier lehetett volna rá veszélyes, de őt egy defekt fosztotta meg a részsikertől. A nagy négyes (Latvala, Sordo, Loeb, Hirvonen) egymáshoz képest három másodpercen belüli időt autóztak, így az állás az élen nem változott.

A következő pályán is a Citroën juniorjai voltak a főszereplők. Ezúttal Ogier nyert szakaszt, a dobogót megcélzó Petter Solberg előtt. Ekkor már a 40 fokot is elérte a hőmérséklet, és egyre jobban koptak az abroncsok is. Ennek esett áldozatául Novikov, aki az előző pályán talán túlságosan elhasználta a gumikat, itt viszont kettős defektet, és emiatt három perces hátrányt szerzett. Hasonlóan járt az addig remek pozícióban álló Östberg is. Egy szakasszal a nap vége előtt az élen állók elkezdhettek tanakodni, hogy vajon mit eszelt ki a másik, lesz-e taktikázás? Egyvalaki, Latvala volt az, aki azt mondta, hogy ő szívesen megy elöl szombaton, mivel ez az előző futamon is bejött neki. Erre minden esélye meg is volt, mivel tíz másodperccel állt Sordo előtt, ám nem sokkal a vége előtt lesodródott az útról, és több mint három percébe került mire visszavergődött. Az addig második Sordo lépett volna elé, de ő - Hirvonen idejének ismeretében - lelassított, és maga elé tessékelte a finnt.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]


Ogier szenzációsan autózott, gyorsaságit is nyert, hátránya mindössze egy tizedmásodperc az ötödik helyen álló Henning Solberg mögött


A Ford pilótája így akaratán kívül elsőként indul szombaton, nyomában szorosan Sordo és Loeb. A C4 WRC pilótái alighanem hamar behozzák hátrányukat, de a Solberg fivérek is könnyen odaérhetnek. Latvalára pedig a felzárkózás vár, hat gyorsasági áll majd rendelkezésére a három perc ledolgozására.

A PWRC-seknél a két Skoda Fabia vívott parázs csatát egész nap, a helyi Athanassoulas és Sandell tizedekre volt végig egymástól. Al-Attiyah tudta velük a legjobban tartani a lépést, gyorsaságit is nyert, egy nap után ő a harmadik. Mayerék egyelőre a tizenharmadik helyre jók megfontolt autózásukkal.

A verseny állása az első nap után:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC 1:27:11,3
2. Sordo/Marti Citroën C4 WRC +2,9
3. Loeb/Elena Citroën C4 WRC +21,1
4. P. Solberg/Mills Citroën Xsara WRC +41,8
5. H. Solberg/Menkerud Ford Focus RS WRC +1:17,7
6. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC +1:17,8
7. Villagra/Diaz Ford Focus RS WRC +2:04,1
8. Al Quassimi/Orr Ford Focus RS WRC +2:15,0



PWRC:

1. Athanassoulas/Zakheos Skoda Fabia S2000 1:31:44,1
2. Sandell/Axelsson Skoda Fabia S2000 +8,2
3. Al-Attiyah/Bernacchini Subaru Impreza N14 +12,6
13. Mayer/Tagai Subaru Impreza +7:30,3