Befektetői szokásos éves találkozóját meglepetéssel színesítette a Renault, a francia gyár Párizsban bemutatta a Kangoo Be Bop Z.E. tanulmány szériagyártáshoz közelibb változatát. Futurisztikus formában a tavalyi Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Kangoo Be Bop alapjaira épülő elektromos modell, amelyen az elmúlt hónapokban sokat dolgoztak a Renault mérnökei.
Legfontosabb újítása az új prototípusnak, hogy technológiája nagyon hasonló ahhoz, amely az első, Amerikában és Japánban 2010-ben piacra kerülő, teljesen elektromos Nissanban is helyet kap. 60 lóerős elektromotor biztosítja a Z.E. hajtását, fordulatszáma akár 12 ezer is lehet.
Kompakt méretű, a konszerntárs Nissantól érkező akkumulátorok táplálják a motort, ezeket szinte bárhol el lehet helyezni. A Be Bop Z.E. esetében a műszerfal alá kerültek a telepek, amelyek a Renault szerint még hat év elteltével is képesek lesznek leadni eredeti kapacitásuk 80-100 százalékát.
Jelenlegi állapotában a prototípus 100 kilométer megtételére képes egy feltöltéssel, a piacra kerülésig azonban várható az akkumulátorok további fejlesztése és a hatótávolság 160 kilométerre növelése. Hagyományos töltéssel hat-nyolc óra alatt kerül újra menetkész állapotba a Z.E., 32 amperes, 400 voltos gyorstöltéssel viszont harminc perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintet érnek el az akkumulátorok.
Aerodinamikai finomítás gyanánt az elektromos Be Bop hasmagassága két centivel csökkent, a karosszérián pedig szinte minden létező nyílást befoltoztak. Különlegességek az autó oldalára szerelt csíkok, amelyekről az akkumulátorok aktuális töltöttsége olvasható le.