Bazi nagy Görög-lagzi, és egy Peugeot

Vágólapra másolva!
Már hazánkban is kapható a Peugeot legújabb kupé-kabriója. A 6,3 millió forintos alapárú újdonság nem csak jobban néz ki és masszívabb elődjénél, de olyan új extrákat is kapott, mint a fejlégzsák vagy az ülésbe épített nyakmelegítő rendszer. De hogy jön ide Görög Zita?
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A 307 CC-nél 4, a sima 308-asnál 12 centiméterrel hosszabb a 308 CC
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Nem is olyan régen olvashattak már menetpróbát az [origo]-n a Peugeot 308 CC-ről, a nemzetközi bemutatón azonban a Peugeot még adós maradt a hazai árakkal. Nos, szerdán az itthoni bemutatón végre az is kiderült, hogy mennyibe kerülnek az autók, mellesleg egy álesküvőnek is tanúi lehettünk (lásd keretes).

Álesküvő

Sztárokkal is szolgált a budai vár Újvilág kertjében tartott autóbemutató, ahol Görög Zita és Seres Attila erősítette meg a hűségesküt. A külsőségekben nem szűkölködő ál-lagzi a Peugeot legújabb promócióját vezette be. Ennek lényege az, hogy hetente két 308 CC-t kölcsönadnak esküvőkre olyan fiatal pároknak, akik a boldogító igent június 7. és szeptember 27. között mondják ki. Bár Zita nem hivatalos honlapján az áll, hogy kedvenc autója a Mercedes SL 55 AMG, szemmel láthatóan a 308-asban is jól érezte magát. A 172 centi magas ex-modell elmondása szerint egyedül az alacsonyan húzódó szélvédővel gyűlt meg a baja, mert miközben gyermekét a hátsó ülésre ültette be, egyszer beverte a fejét.

Forrás: [origo]

Az ifjú pár és esküvői autója
(Álesküvői fotók soráért érdemes a képre kattintani.)


Mozgóképen a boldogító igen és a 308 CC



Fotó: Hirling Bálint [origo]

A hátsó lámpa már valóban LED-es, nem csak tetteti, mint a 307 CC


A legolcsóbb, 1,6-os, már BMW-eredetű jóféle VTi szívómotorral hajtott 308 CC 6,29 millió forint, ami első látásra soknak tűnhet, de a konkurencia árainak tanulmányozása után arra a felismerésre juthatunk, hogy nem is olyan drága a Peugeot újdonsága. A hasonló kompakt kupé-kabriók közül ugyanis csak a Focus CC olcsóbb nála jelentősen, de az 5,87 milliótól induló Fordhoz csak 100 lóerős 1,6-os motor jár, ami minden bizonnyal megizzad a nagy tömeg mozgatásában. A még az előző generációs Renault Mégane-ra épülő másik alsó-közepes francia kupé-kabrió ára 110 lóerővel 6,24 milliótól indul, míg az Opel minimum 6,49 milliót kér a 115 lóerős motorral hajtott Astra TwinTopért. Legtöbbet a Volkswagen modelljéért kérnek, igaz, a 7,25 milliótól induló, ötös Golfra épülő Eosban talán az összehasonlítás legjobb alapmotorja, a 122 lóerős 1,4-es turbómotor dolgozik.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

20 másodperc alatt nyílik ki a tető, legfeljebb 12 km/órás sebességnél


Persze nem csak a 120 lóerős 1,6-ossal kapható a 308 CC, a 150 lóerős 1,6-os turbó felára 430 ezer, a 110 lóerős 1,6-os HDi-é 690 ezer, a 136 lovas kétliteres HDi-é pedig kicsit több mint egymillió forint az alapmotorhoz képest. Lehet kapni az autó karakteréhez remekül passzoló tiptronic-rendszerű hagyományos automatikus váltót is 300 ezerért, de csak a benzines turbómotorhoz. A plusz merevítések miatt az autó tömege jócskán meghaladja a ferdehátú 308-ét, felszereltségtől és motortól függően 1480 és 1620 kg között változhat. Emiatt a gyorsulás sem olyan fenomenális, gyári adatok híján a nagyhírű angol Autocar magazin méréseire támaszkodhatunk, ami szerint még a 150 lóerős verzió is csak 10,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, a végsebesség viszont tisztességes, 215 km/óra.