WRC: egymillió nézőt várnak Argentínában

Vágólapra másolva!
A világbajnoki sorozat ötödik állomása Argentína, ahol hagyományosan rengeteg néző várja a mezőnyt. Sok pilóta kedvenc futama következik, a legnagyobb esélyes - természetesen - Loeb. A WRC-k mellett a PWRC és a JWRC mezőny is színre lép.
Vágólapra másolva!

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Villagra egész évben a hazai futamra készült. Legjobb eredménye eddig egy hatodik hely, ezzel most is elégedett lenne


2009-ben összesen két Európán kívüli futamot rendeznek (a másik majd ősszel, Ausztráliában lesz), a nagy távolsággal járó anyagi és logisztikai megpróbáltatásokat elég kevesen vállalták. A négy gyári és négy félgyári (Stobart Ford illetve Citroën Junior Team) egységen kívül csupán Petter Solberg, és a helyi ász, Villagra indulnak a királykategóriában.

A Citroën csapatnál mindenki mosolyog és optimista, hiszen a világbajnok a favorit: idén eddig négyből négy versenyen nyert, ráadásul Argentínában az utóbbi négy esztendőben ő volt a legjobb. Előtte pedig Carlos Sainz győzött utoljára, aki szintén Citroënt hajtott akkoriban. A 2009-es fejlesztésű C4 WRC három hete, Portugáliában debütált, és a pilóták egyértelmű előrelépésnek értékelik a fejlesztéseket. Loeb véleménye szerint ha jó volt az autó a portugáliai pályákon, Argentínában is jó lesz, mivel eléggé hasonlóak a körülmények. Az akklimatizálódást már az előző hétvégén megkezdte a csapat, Buenos Airesben 50000 néző előtt tartottak bemutatót egy lezárt közúti szakaszon.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Sordo tavaly a dobogón végzett. Erre idén is minden esélye megvan, ám meg kell küzdenie a fordosokkal, no meg Petter Solberggel


A Fordnál a viszonylag halvány évkezdet ellenére optimisták. Hirvonen tavaly vezető helyről esett ki, a sebessége tehát megvan. És még mindig csak 10 ponttal van lemaradva Loebtől, így a francia kiesése esetén azonnal egalizálhatná az összetettbeli különbséget. Latvala az elmúlt futamon bemutatott mutatványa után (17-szer fordult át a Focus WRC a tetején, és 150 méter után is csak egy fa állította meg a roncsot a szakadék előtt) kapott egy utolsó esélyt a vezetőségtől. Vele szemben mindössze annyi az elvárás, hogy a negyedik helyre hozza be a kocsit, lehetőleg egy darabban. A finn egyébként túltette magát az esésen, már a verseny utáni hétfőn a csapat vendégeit autóztatta - természetesen egy másik WRC-vel. A fiatal pilóta nem tart attól, hogy félne majd az autóban a verseny alatt.

A Stobart Ford ezúttal Matthew Wilsont és Henning Solberget indítja, míg a második számú Citroën csapat Ogierrel és Rautenbach-hal áll fel. Petter Solberg az idén eddig jól bevált Xsara WRC-vel indul, és szeretne legalább egy, de inkább két pilótát megelőzni a top négy közül. Autója szerényebb képességeit az eső, sár, köd tehetik esetleg kisebb hátránnyá, legalábbis a norvég ebben bízik. Villagra hazai környezetben áll rajthoz, egy 2008-as Focus WRC-vel. A helyismeret sokat jelenthet számára, de nagyon össze kell szednie magát, ha pontot akar szerezni.ű

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Furcsa: ezúttal nem lesz a mezőnyben Subaru WRC. Gyári csapat már nincs, a privátok pedig kihagyják a drága utazást


A verseny már csütörtök este megkezdődik a szuperspeciállal, amely mindegyik nap végén szerepel a programban. A fanatikus közönség minden valószínűség szerint idén is milliós létszámban lepi el a Cordoba környéki pályákat, ahogy ez a korábbi esztendőkben is volt.

A távolság miatt sokan jelölték meg az argentin futamot mínuszolandóként a PWRC és a JWRC mezőnyéből is. Előbbibek közül Araujo és Sandell sem indul az élmenők közül, viszont ott lesz a magyar Mayer/Tagai páros, akik már tavaly is indultak ugyanitt. JWRC-ben Ciprushoz hasonlóan mindössze három páros indul, Burkart, Kosciuszko, vagy Bettega lesz a győztes.

A szuperspeciált csütörtök este tartják, a pénteki program pedig helyi idő szerint 7:45-kor kezdődik. Az időeltolódás 5 óra Magyarországhoz képest.

A világbajnokság állása, pilóták:

1.

Loeb/Elena

Citroën C4 WRC

40

2.

Hirvonen/Lehtinen

Ford Focus RS WRC '08

30

3.

Sordo/Marti

Citroën C4 WRC

23

4.

P. Solberg/Mills

Citroën Xsara WRC

14

5.

H. Solberg/Menkerud

Ford Focus RS WRC '08

14

6.

Wilson/Scott

Ford Focus RS WRC '08

8

7.

Latvala/Anttila

Ford Focus RS WRC '08

6

8.

Atkinson/Prevot

Citroën C4 WRC

4



A világbajnokság állása, gyártók:

1.

Citroën Total World Rally Team

64

2.

BP Ford Abu Dhabi Rally Team

40

3.

Stobark VK M-Sport World Rally Team

27

4.

Citroën Junior World Rally Team

11

5.

Munchi's Ford World Rally Team

7



A világbajnokság állása, PWRC:

1.

Araujo/Miguel

Mitsubishi Lancer Evo IX

23

2.

Sandell/Axelsson

Skoda Fabia S2000

20

3.

Brynildsen/Giraudet

Mitsubishi Lancer Evo IX

14



A világbajnokság állása, JWRC:

1.

Kosciuszko/Szczepaniak

Suzuki Swift S1600

18

2.

Prokop/Tomanek

Citroën C2 S1600

18

3.

Burkart/Kolbach

Suzuki Swift S1600

16