WRC: Petter Solberg remekel a sárban, Loeb magabiztosan áll az élen

Vágólapra másolva!
Elég régen volt utoljára, hogy Petter Solbergről szóljon valamelyik futam egy napja, sőt, még gyorsaságikat is ritkán nyert a norvég az utóbbi években. Cipruson a sárban nagyon kijött neki a lépés, és már karnyújtásnyira van csak a hőn áhított dobogótól. Loeb közben tartja előnyét Hirvonen előtt, Sordo és Latvala visszaestek.
Vágólapra másolva!

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Latvala remekül ment, az első szakaszt megnyerte, majd a másodikon kicsúszott. Több mint 20 percet vesztett, így a pontszerzés esélye elszállt


Szombatra virradó éjjel végig esett az eső, így a pályák egy része sártengerré változott. A tegnapiakkal ellentétben ezek a körülmények már sokkal jobban feküdtek a Fordoknak, Latvala és Hirvonen kezdtek a legjobban. Loeb első rajthelye miatt hátrányban volt, és bár csupán néhány másodpercet adott le előnyéből, már azon aggódott, hogy kitart-e az majd vasárnap délutánig. A négy gyári autó közé Petter Solberg furakodott be, Sordót taszította az ötödik helyre.

A világbajnok egy üldözőtől megszabadult a második szakaszon, ahol Latvala besett az árokba, és csak 20 perc után tudott a fogságból kiszabadulni. A saras terep egyébként sokakat megtréfált, különösen a 28 kilométeres pálya végén. Hirvonen neve mellé került a legjobb idő, újabb két másodpercet faragott Loebbel szemben a hátrányából, és már a második helyen állt - Sordo kárára jutott oda. A harmadik helyen Petter Solberg ért a célba, akinek annak ellenére jól sikerült a szakasz, hogy többször is hibázott. Ogier felborult nem sokkal a cél előtt, két percet vesztett ezzel, de tudta folytatni, mivel autója nem sérült meg különösebben.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Ogier egyre inkább beváltja a hozzá fűződő reményeket, jelenleg a hatodik helyen áll. Ez akár jobb is lehetne, ha a második szakaszon nem borult volna fel


A harmadik szakaszon megmutatta Loeb, hogy azért neki is megy murván, minden nehézség dacára megnyerte a gyorsaságit. Akkora volt a sár, hogy több pilóta lehúzta az oldalablakot, hogy kilásson a kanyarokban. Hirvonen egyre húzott el Sordótól, akire viszont Solberg kezdett el eszméletlen tempóban feljönni. A maradék négy pontszerző helyért a fiatalok - Novikov, Ogier, Wilson és Rautenbach - folytattak harcot.

A szervizben mindkét gyári csapat főnöke felemás érzésekkel értékelte a délelőtti történéseket, hiszen míg Loeb és Hirvonen remekelt, Sordo és Latvala szereplése nem volt túl sikeres. Délutánra a pályák elkezdtek felszáradni, ezért a 31 kilométer hosszú negyedik gyorsasági új izgalmakat ígért.

Talán senki nem gondolta volna, hogy Petter Solberg lesz a leggyorsabb, de azt végképp nem, hogy 15 illetve 18 másodperccel fut jobb időt Hirvonennél illetve Loebnél. Arról nem is beszélve, hogy több mint fél percet vert Sordóra, így egy percen belülre került a dobogós helytől a norvég. Wilson és Ogier is szenzációsan mentek, egy harmadik illetve negyedik hellyel bizonyították tehetségüket.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Hirvonen egyelőre mindent tőle telhetőt megtesz, de nem tud Loeb közelébe kerülni. Vasárnap is csak vetélytársa vezetői vagy műszaki hibájában reménykedhet


A 2003-as világbajnok szárnyalása a napi utolsó szakaszon is folytatódott, az élmezőnyt nagyon elverte, leginkább a versenybe pénteki balesete után visszaálló bátyja, és Novikov tudták vele tartani a lépést. Hirvonen 15 másodpercet faragott Loebbel szembeni hátrányából, de még így is maradt bőven a franciának vasárnapra. Sordo viszont már nagyon aggódhat: Solberg 15,9 másodpercre közelítette meg, ez pedig már igencsak kevés. Wilson áll az ötödik helyen, aki remekül autózott szombaton, neki Ogierrel és Novikovval kell majd megvívnia a továbbiakban. Rautenbach a nyolcadik, pozícióját senki nem veszélyezteti.

A PWRC kategória mozgalmas napon van túl, de a helyzet változatlan, Araujó áll az élen, nem sokkal Sandell illetve a Skoda előtt. Al-Attiyah a harmadik, de olyan kicsit a különbségek, hogy a záró napon még bármi megtörténhet. Mayerék küzdenek az elemekkel, és még mindig versenyben vannak, a tizedik hely az övék. A junioroknál a háromfős mezőny kettőre fogyatkozott Burkart balesete után, de a német visszaáll, a harmadik helyért járó hat pont reményében. Prokop továbbra is vezet, előnye már két perc a lengyel Kosciuszko előtt.

Vasárnapra mindössze három szakasz maradt, de mivel azok összesen több mint 80 kilométer hosszúak, lazításról szó sem lehet egyelőre.

A verseny állása a második nap után:

1.

Loeb/Elena

Citroën C4 WRC

3:33:43,8

2.

Hirvonen/Lehtinen

Ford Focus RS WRC '08

+49,8

3.

Sordo/Marti

Citroën C4 WRC

+1:36,0

4.

P. Solberg/Mills

Citroën Xsara WRC

+1:51,9

5.

Wilson/Martin

Ford Focus RS WRC '08

+5:13,7

6.

Ogier/Ingrassia

Citroën C4 WRC

+5:42,8

7.

Novikov/Moscatt

Citroën C4 WRC

+6:22,8

8.

Rautenbach/Senior

Citroën C4 WRC

+7:23,5

25.

Mayer/Tagai

Subaru Impreza WRX STi

+36:59,7





PWRC:

1.

Araujo/Miguel

Mitsubishi Lancer Evo IX

3:47:31,7

2.

Sandell/Axelsson

Skoda Fabia S2000

+0:16,5

3.

Al-Attiyah/Bernacchini

Subaru Impreza N14

+1:02,8

10.

Mayer/Tagai

Subaru Impreza WRX STi

+23:11,8





JWRC:

1.

Prokop/Tomanek

Citroën C2 S1600

3:53:28,2

2.

Kosciuszko/Szczepaniak

Suzuki Swift S1600

+2:06,5

3.

Burkart/Koelbach

Suzuki Swift S1600

+18:28,5