A Mazda Los Angeles-ben mutatta be a 2010-es Mazda3 szedánt, amelyet nagyjából egy hónappal később a ferdehátú változat követett Bolognában, a Genfi Autószalonon pedig napokon belül bemutatkozik - a benzintakarékos, start & stop automatikával felszerelt Mazda3 i-stop mellett - a sportos MPS-változat is.
A japán hot hatch elődje 2,3 literes turbófeltöltős, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres motorját örökli, ám csiszoltak rajta a japán gyár mérnökei, így 260 helyett 268 lóerőre lehet számítani. Bár a pontos részleteket a bemutatóig biztosan homály fedi, annyit azért pletykálnak, hogy az új modell a Ford Focus RS új fejlesztésű "RevoKnuckle FWD" első felfüggesztéseit kapja, ami hatásosan csökkentheti az elődmodellben, a volánon jelentkező hajtási befolyásokat, de természetesen az önzáró differenciálmű is megmarad.
Ami a külsőt illeti, a 3-as magán hordozza majd az MPS-sorozat külső jegyeit, úgymint az intercooler légbeömlőjét a motorház közepén, a légterelőket a lökhárítókon és a küszöbökön, a hátsó szárnyat és a diffúzort, a nagyméretű kipufogókat és a 18 colos könnyűfém felniket.
A legerősebb Mazda3 a genfi bemutatót követően, 2009 második felében kerül piacra Európában, a tengerentúlra pedig valamivel később, év végén érkezik meg.