Megérkezett a modellfrissített Octavia

Vágólapra másolva!
Hihetetlen, mennyit számít az ember hozzáállása, ha egy modell megítéléséről van szó. A Skoda Octavia modellfrissített változatának hazai bemutatóján csaknem húsz percig hallgattuk, mennyi újdonság található az új Octaviában, miközben nekünk csak annyi tűnt fel, hogy más az első lámpa és superbes lett a középkonzol.
Vágólapra másolva!

A Skoda Octavia első változata még abból a korból való, amikor még nem is éltem, de a második bevezetésére világosan emlékszem. 1997 óta összesen egyszer kellett modellt váltani, a 2004-ben érkező Octavia minden szempontból előrelépést jelentett. Szebb, nagyobb, jobb - röviden összefoglalva, de még annyit tegyünk hozzá, hogy minőségibb anyagokból készült.

Az újkori bevezetéstől számított második generációs Octavia megjelenése nem jelentette azt, hogy a réginek befellegzett, hiszen a két modell közösen állt a kereskedésekbe (a régit Tourként forgalmazzák), így az eladási darabszámok is szép magas íven repültek, ez lett a kategória legsikeresebb autója. A jelenlegi modellfrissítés azonban magával hozta Tour végzetét is, hiszen már csak a készleteteket árulják ki - amint elfogy az a már 3 millió forintos ártól kínált 250 darab, onnantól vége az első generációnak.

Az Octavia modellfrissítésnek nemzetközi bemutatóján már jártunk, így a magyar debütálás nem hozott sok újdonságot. Azt már eddig is tudtuk, hogy a facelift célja az volt, hogy kicsit az új Superbhez igazodjon az Octavia, ezért újak az első lámpák, és ezért van ebbe is beleírva a modell neve. A nagyobb tükrök is a nagytestvértől jöttek, mint ahogy a kormány, a középkonzol és a felszereltség egyes elemei is. Szebb a klíma kezelőfelülete, és az új modell sokkal jobban megfelel a multimédiás követelményeknek. A nagy kijelzős DVD-alapú navigáció, USB, iPod-csatlakozás, és természetesen mp3 lejátszási lehetőség a lényeges különbség.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Az új Octaviának elsősorban az orra lett más
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Természetesen vannak új kárpitok, új külső fényezések, és a felszereltség is javult, de az autó talán legfontosabb újdonsága az AFS adaptív fényszórórendszer.

Szerencsére motorikusan is van változás, hiszen a szokásos 1,4-es, 1,6-os benzines erőforrások mellett még megjelenik az 1.4 TSI, amely 122 lóerős teljesítményével és kisebb fogyasztásával értelmes alternatíva lehet az 1,6-os szívómotorral szemben. Az új 1,8-as TSI 160 lóerőt tud, de megmarad az RS 2.0 TFSI-je is, igaz az RS csak nyártól alakul át. A dízelválaszték egyelőre változatlan, tehát a 105 lovas 1.9 PD TDI mellett a 140 lovas kétliteres van, de a hírek szerint hónapokon belül leváltja az 1,9-est az új 1,6-os motor. Természetesen itt is az RS 170 lovas dízelmotorja marad a csúcs.

Az új Octavia árairól egyelőre annyit tudtunk meg, hogy a Tour a készlet erejéig 3 millió forinttól kapható, míg a modellfrissítés előtti modelleket 3,3 milliós ártól kezdik árulni. A nagy sikerű Winter csomag továbbra is kapható, míg az új modellből egy Ambiente 1,4-es motorral 3,88 milliótól indul.