A leggyorsabb Jaguar: XFR

Vágólapra másolva!
Az 510 lóerős XFR-ről a gyár közzé tette a hivatalos fotókat és adatokat. A modellt a Detroiti Autószalonon mutatták be egy új, ötliteres kompresszoros erőforrással. Gyári mérés szerint elektronikus korlátozás nélkül a végsebessége 363 km/óra lenne.
Vágólapra másolva!

Eddig csupán kémfotókról lehetett sejteni, nagyjából hogyan fog kinézni a Jaguar négyajtós luxus szedánja, az XFR, amely a BMW M5, az Audi RS6 és a Mercedes E63 AMG ellenfeleként érkezik.

A versenytársaknak van miért aggódniuk, hiszen a modell a Jaguar vadonatúj, ötliteres, közvetlen befecskendezéses V8-as erőforrását kapja 510 lóerővel és 625 newtonméter nyomatékkal, akárcsak a vele egy időben bemutatkozó XKR kupé. A motor feltöltő nélküli változata 385 lóerős, és szintén megjelenik az XF és az XK kínálatában, az erőforrások a régi 4,2 literes V8-as helyét veszi át. A hajtás minden esetben hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automatikus váltón keresztül jut el a hátsó kerekekig.

Az XFR 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra, ráadásul a gyári fogyasztása csupán 12,5 liter száz kilométeren. Rugalmassága is elképesztő, ugyanis 80-ról 112 km/órára két másodpercnél is hamarabb gyorsul fel. Elektronikus korlátozás nélkül az XF-R lenne a valaha épített leggyorsabb széria-Jaguar, mivel a prototípus a teszteléseken a boneville-i sósivatagban a 363 km/órás sebességet is elérte, ezzel megdöntve a kilencvenes évek szuper sportkocsijának, az XJ220-nak a 350 km/órás rekordját.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre a galériához!

A legújabb Jaguar elektronikusan vezérelt, adaptív felfüggesztéseket és differenciálművet kapott, kormányzása közvetlenebb áttételezésű, fékei pedig erősebbek lettek a normál XF-hez képest.

Ami a formatervet illeti, az XF-R a sportos és az elegáns stílus határán egyensúlyoz, és az alapmodellhez képest felvonultat néhány újdonságot. Ilyenek például az agresszívebb lökhárítók a krómperemes légbeömlőkkel, az egyedi felnik, a küszöbidomok, a motorháztetőbe vált nyílások, a hátsó lökhárítón a kiegészítő légterelő és a négy krómozott kipufogó.

A Jaguar az XF-R műszerfalát sötétre eloxált alumínium keretbe foglalta, amelyen piros mutatóval megbolondított, sportos műszerek kaptak helyet, az utasokat pedig R logóval díszített sportülések várják. Az ötliteres V8-assal szerelt XF-ek már tél végétől kaphatók lesznek.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre a galériához!