Vágólapra másolva!
Négy motorral szerelte fel a Genfi Autószalonra szánt teljesen elektromos kocsiját a formatervezéssel és műszaki fejlesztésekkel foglalkozó német EDAG. A Light Car nevű prototípus nemcsak ezzel, de sajátos külsejével is felkeltheti a látogatók figyelmét.
Vágólapra másolva!

Az EDAG 1969 óta végez különböző mérnöki és tervezési feladatokat és néha egy saját tanulmánnyal is meglepi az autósvilágot. Legújabb remekművük a 4 méter hosszú és 1,7 méter széles Light Car nem az egyetlen környezetkímélő elektromos mini lesz Genfben, a többi ilyen tanulmányhoz hasonlóan az EDAG mérnökei is a kisautók jövőjét látják művükben. A kocsi legnagyobb újítása, hogy a németek az autóiparban elsőként bazalt-szálas ötvözetet alkalmaztak elkészítésekor. Ez a könnyű, de erős anyag súlya mellett teljesen újrafelhasználható, így még inkább a kedvére tehet a környezetért aggódó vásárlóknak.

A kocsit négy - egyenként a kerekekhez kapcsolt - elektromos motor hajtja, amelyeket lítium-ionos akkumulátorok töltenek. Ezekkel együtt a kocsi egy feltöltéssel 150 kilométert képes megtenni, de azt nem árulták el, hogy mennyi időbe telik egy teljesen lemerült Light Cart újra feltölteni. A négy kis motor előnye, hogy így a tanulmánynak nincs szüksége nagyméretű erőforrásra a kocsi orrában. A Light Car hagyományos váltót sem kap, tengelytávja különösen hosszú, 2,9 méteres, ami szellős belső teret biztosít az utasoknak.

Forrás: [origo]


Jelenleg még nincs róla hivatalos fotó, de Genfben ott lesz teljes valójában


Formatervezéssel is foglalkozó cégről lévén szó, a Light Car ilyen téren is tartalmaz egy pár figyelemfelkeltő megoldást. Az EDAG szerint a Light Car egyes funkcióit irányító műszereket a sofőr oda rakhatja ahová akarja, ezzel is saját igényeihez idomítva a kocsit. Érdemes kiemelni még a kocsi LED lámpáit, azok ugyanis nem különálló alkatrésznek, hanem a Light Car üvegpaneljeihez tartozónak tűnnek. Az EDAG szerint ezek is teljes mértékben módosíthatóak, így akár egy feliratot, üzenetet is megjeleníthet a vezető a hátsó ablakon.