Finnországban készül majd a Fisker Karma

Vágólapra másolva!
A Fisker aláírta a megállapodást a Valmet Automotive-val, így jövő év végén megkezdődhet a Karma luxusautó gyártása az északi országban. A finn cég évente több mint 15 ezer darabot készíthet a hibrid négykerekűből.
Vágólapra másolva!

A Fisker a napokban írta alá a négyajtós hibrid gyártásáról szóló szerződést a független autógyártóvál, amely több mint negyven éves fennállása alatt kellő tapasztalatot szerzett luxusautók összeszerelésében. A Valmet készíti többek közt a Porsche Boxster és Cayman modelljét, az első Karma pedig 2009 végén gördülhet le gyártósorairól. Az év elején a Fiskerről még azt lehetett tudni, modelljei egynegyedét kívánja csak az európai piacon értékesíteni, a legújabb jelentések szerint azonban a Karmák fele kontinensünkön marad, míg a többit észak-amerikai vásárlóknak szánják. Talán ennek érdekében is bízott meg a márka a Fisker Italia után egy második céget az európai értékesítések intézésével. Ez a cég a dán, a svéd és a norvég piacra fog koncentrálni.

A szerződés aláírásakor a márkát alapító Henry Fisker azt is elárulta, terveik közt szerepel, hogy egy amerikai gyártóval is hasonló megállapodást hozzanak létre, annak érdekében, hogy a tengerentúlon is készülhessenek majd a jövőben Karma-alapokon nyugvó Fisker-modellek. A négyajtós hibrid 80 ezer dollárba fog kerülni, de a Fiskernél úgy döntöttek, ha a Karma elég sikeresnek bizonyul, akkor néhány év múlva egy olyan kocsit is elkészítenek, amelyik körülbelül fele annyiba kerül majd.

A sikerre a Karmának sok esélye van, hiszen hibrid luxusautó lévén, számos vásárlói igényt kielégíthet, és kevés a konkurense. Pusztán elektromos üzemmódban akár 80 kilométer megtételére képes, de teljes hatótávolsága 560 kilométer körüli, igaz ekkor már beindul az akkumulátort töltő belsőégésű motor. Ahogy arról már korábban hírt adtunk, a Q-Drive elnevezésű hajtáslánc a kaliforniai Quantum Technologies segítségével készült el, és az ígéretek szerint nagyon keveset, mindössze 2,5 litert fogyaszt majd 100 kilométeren. Az opciósan rendelhető napelemek igénybevételével, amelyek szintén a Karmát hajtó akkumulátort tölthetik, még kevesebbszer kell majd tankolnia a tulajdonosoknak. Gyorsulása sem rossz, álló helyzetből hat másodperc kell a 100 km/órához, de az elektronikus vezérlés 200 km/órás sebességnél megállítja a száguldást.

Forrás: [origo]