Csak ajtóból van kevesebb - Mazda2 Sport teszt

Vágólapra másolva!
Kisautó, de nem női autó. Imádják a nők is, de a férfiak sem pironkodva ülnek bele, mint némely kategóriatársába, hanem örömmel, mert igazi vezetési élményben lehet részük. A háromajtós változat egyféle motorral kapható, de ezzel is szeretjük.
Vágólapra másolva!

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A két hátsó ajtó elhagyásával még egy kicsit jobban néz ki
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Mazda2 eddig számtalan formában járt nálunk, ott voltunk a bemutatón, Nógrádi kolléga megszerette az 1,5-ös GT-ben, majd jómagam is tesztelhettem egy 1,3-as motorral. Ez az első olyan kisautó, amelyet szinte minden újságíró megkedvelt, hiszen a vezetés élményére koncentrál, és még tetszetős is. Felmerül a kérdés: mennyivel nyújt többet, illetve kevesebbet ugyanez az autó három ajtóval?

A Mazda2 Sport idén júniusban mutatkozott be a nemzetközi sajtónak; nem hozott sok újdonságot, ezért aztán a dízelmotorral közösen debütált. A kevés érdekesség ellenére az autó mégis pozitív benyomást tett ránk, hiszen ha lehet mondani, az autó még szebb lett. Ez elsősorban a női vásárlónak lehet fontos, tapasztalataim szerint ők sokkal inkább egy modellt a szépségéért választanak, nem a puszta műszaki adatok a döntőek.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Az autó méretei nem változtak, a menetteljesítmények sem
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A háromajtós kivitel formailag még lendületesebb lett, sokkal jobban kirajzolódnak az autó ívei, miközben megmaradt kedves kisautónak. A kevesebb ajtó miatt ugyan némi csorbát szenvedett a praktikum, de nagy általánosságban mégsem nagy veszteség ez, hiszen várhatóan csak olyanok fogják vásárolni, akiknek ez nem jelent gondot. Egyébként hátra meglepően kényelmesen lehet bejutni, elöl pedig fejedelmi a térkínálat. Ilyen autóknál előfordul, hogy a nagy első ajtó túl nehéz, így nehézkes a mozgatása is, ez a Mazda2 Sport esetében nem zavart cseppet sem.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Amennyire izgalmas a forma, annyira unalmas a választék
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Leírjuk ismét, amit már annyiszor: a Mazda2 hihetetlenül jól vezethető, a váltója kifejezetten élvezetes, nagyon precíz, és rövid úton kapcsolható. Az autó kanyarstabilitása is kifejezetten nagyszerű, ami nem csak a "kisebb" tömeg miatt van így, hanem a futómű hangolása, és a 195-ös gumik is sokat segítettek ebben. A motor is kellemesen erős, pedig még csak a bejáratás stádiumának végén volt, de így is kellemesen húzott városban. Autópályán kicsit nyűgös, meg nem is lelkes annyira, de városi szaladgáláshoz tökéletes dinamizmust biztosít. Egy dolog van csupán, amit a barátnőm is negatívumként emlegetett, ez pedig a fogyasztás. Az ő óvatos stílusában sem sikerült főképp autópályán használva lemenni 8 liter alá, ami az autó bejáratós jellege és a rövid ötödik fokozat miatt lehetséges, utóbbi miatt nagy sebességnél kicsit zajos a kocsi.