Hibrid túrakupé a Peugeot-tól

Vágólapra másolva!
A Peugeot túrakupé tanulmányt mutat be a Párizsi Autószalonon. Az RC HYmotion4 nevű benzin-elektromos hibrid-tanulmány csúcsteljesítménye 313 lóerő, de takarékosan bánik a benzinnel és kíméli a környezetet.
Vágólapra másolva!

A Peugeot a PSA csoport új, HYmotion4 összkerékhajtású hibrid rendszerét felhasználva tervezett kupé-túraautót, amely számos olyan ötletet és műszaki megoldást mutat be, amely a jövő környezetbarát autóiban szerephez juthat.

Az négyajtós, négyüléses tanulmány összkerékhajtású rendszeréhez két erőforrás csatlakozik, mindkettő függetlenül képes meghajtani a két tengely kerekeit. A kettős üzemű autó hátsó tengely előtt elhelyezett 218 lóerős, 1,6 literes turbós benzines motorját (amely az autó hátuljában kapott helyet) egy kompakt elektromos motor egészíti ki az első tengelyen 70 kW-os (95 lóerő) teljesítménnyel és 178 Nm-es nyomatékkal. Az elektromotort a padlóban elhelyezett lítium-ion akkumulátorok látják el árammal, amelyek fékezési energiából töltődnek újra.

A két erőforrás együtt 230 kW teljesítményt, vagyis 313 lóerőt ad le, miközben széndioxid-kibocsátása kombinált módban 109 gramm kilométerenként, az üzemanyag-fogyasztása pedig elméletileg csak 4,5 liter száz kilométeren. A két erőforrás párhuzamosan működik a Peugeot tanulmányában, vagyis az elektromos motor önállóan is képes az autó mozgatására, ilyenkor természetesen nincs károsanyag-kibocsátás. Takarékos és tiszta üzemelése mellett a 0,24-es légellenállási alaktényezővel büszkélkedő RC Hymotion4 gyorsulása igen meggyőző, 4,4 másodperc 100 km/óráig, 80-120-ra pedig csupán három másodperc alatt gyorsul.

Az RC HYmotion4 súlyát könnyű és merev alumínium térváz szorítja le, amely a futó- és hajtóművet hordozza. A karosszéria kompozit anyagú, a futómű elöl-hátul kettős keresztlengőkaros. Újszerű konstrukciója a gyár szerint kiváló útfogást eredményez a komfort csorbítása nélkül. Lényege, hogy a kétoldali lengéscsillapítók összekapcsolásával szabályozza a karosszéria dőlését és a csillapítást. Feleslegessé teszi a stabilizátort, kanyarban nem engedi megdőlni az autót, és kiszűri a rezgéseket.

A négy hűtött féktárcsának besegít az első villanymotor, amely generátorként működve tölti az akkumulátort. A kerekekre 225/45 R 19-es Michelin gumikat szerelnek.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre a galériához!