Hibrid versenyautót mutatott be a Peugeot

Vágólapra másolva!
A Peugeot a Le Mans sorozat utolsó futamán, Silverstone-ban mutatta be a dízel-elektromos hibrid hajtóművel és a kinetikus energiát hasznosító berendezéssel szerelt 908-as versenyautót.
Vágólapra másolva!

Szeptember 13-án, Silverstone-ban tartották a Le Mans sorozat utolsó futamát. Ezt az alkalmat választotta a Peugeot, hogy bemutassa a 908 HDi FAP dízel-elektromos hibrid versenyautót, amelyben a 2009-es Forma-1-es autókéhoz hasonló KERS, vagyis kinetikus energiát hasznosító berendezés dolgozik.

A versenyautóban egy 60 kilowattos elektromotor helyettesíti a hagyományos indítómotort, valamint tíz darab, egyenként 60 cellás lítium-ion akkumulátor tárolja a megtermelt áramot. A 908-as háromféle hajtási módban üzemel, a tisztán elektromos hajtást a boxutcában használják, egyébként a rendszer helyzettől függően együttműködik a 700 lóerős, 5,5 literes, V12-es HDi dízelmotorral, amely természetesen önállóan is üzemelhet.

A rendszer képes a kinetikus energiát újrahasznosítani, amelyet például fékezésnél termel vissza és raktároz az akkumulátorokban. A KERS nevű berendezéssel már a Forma-1-ben is kísérleteznek más konstruktőrök, igaz egyelőre nem hallani átütő sikerekről, a berendezéshez köthető balesetből azonban már több is történt. A hibridhajtás előnye, hogy kettős üzemben körülbelül plusz 80 lóerőhöz jut a vezető, ráadásul ugyanakkora terhelésnél kevesebb káros anyag kerül a levegőbe.

A Peugeot 908 fontos résztvevője lehet a jövő évi megbízhatósági versenysorozatnak, ugyanis a gyár már 2009-ben rajthoz állítja a különleges, szürke alapon kék villámokkal dekorált szuperautót.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]