Megépíti egyliteres autóját a Volkswagen

Vágólapra másolva!
Nem a lökettérfogata, a fogyasztása lesz egy liter annak a szupertakarékos autónak, amelyet a VW vett tervbe hat évvel ezelőtt, és amely 2010-ben már a szalonokba kerülhet.
Vágólapra másolva!

Amikor hat évvel ezelőtt a Volkswagen megálmodta az egyliteres autót, a tanulmány előállításához felhasznált anyagok értéke elérte a 35 ezer eurót. A gyár emiatt jegelte a tervet, ám az eltelt jó néhány év alatt annyira elterjedt a technológia, hogy a karbon-kompozit felépítmény már 5 ezer eurós költséggel is előállítható.

Ez az oka annak, hogy a Volkswagen ismét elővette a gazdaságos autó terveit. Az 1+1 üléses, meglehetősen futurisztikus kinézetű kocsi fő erénye a kis tömeg és a nagyon alacsony fogyasztás. A 300 kilogrammos kocsi ugyanis - hihetetlen módon - 100 kilométeren beéri 0,83 liter benzinnel. A sorozatgyártásra előkészített modell azért ennél nehezebb lesz, hiszen az autóba belekerül még néhány aktív és passzív biztonsági berendezés, úgymint az ABS és ESP, illetve a vezető légzsákja. Emellett a jármű szekvenciális váltót, és ledes első és hátsó lámpákat is kap. A Volkswagen eredetileg egy egyhengeres benzinmotort épített volna a takarékos autóba, ám ezt a tervek újragondolásánál hibrid rendszerrel támogatott, kéthengeres dízel egységre cserélték, a nagyobb teljesítmény és nyomaték melletti alacsony fogyasztás kedvéért.

Az "egyliteres" autó formaterve elvileg változatlan marad, és a megfelelő torziós merevség miatt nem módosítják az egymás mögé tervezett ülések elrendezését, ahogy nem váltják le a repülőgépekéhez hasonló, felfelé nyíló ajtót sem. A gömbölyded takarékos autó árát egyelőre nem közölte a Volkswagen, de elképzelhető, hogy valahol 20-30 ezer euró, vagyis - a jelenlegi, körülbelül 235 forintos euró-árfolyam mellett - 4,7 és 7,1 millió forint között várható. Az első, szűkített példányszámú széria már 2010-ben legördülhet a Volkswagen gyártósoráról.