Már idén tavasszal lehetett sejteni, azonban csak mostanra vált bizonyossá, hogy a Porsche Cayenne megkapja történetének első dízel egységét. Korábban egy 3,2 literes motorról szóltak a pletykák, ám végül tisztázódott, hogy a háromliteres, közös-nyomócsöves V6-os TDI érkezik, mégpedig az Auditól. Korábban a Porsche vezetői kinyilvánították, hogy nem kívánnak dízelmotort használni egyik modelljükben sem, de a szigorodó károsanyag-kibocsátási határértékek, úgy tűnik, megváltoztatták a zuffenhauseni vezérkar véleményét a kérdésről. A Porsche 2012-ig 20 százalékkal szeretné csökkenteni autói átlagos szén-dioxid-kibocsátását, és ehhez a 10 liter alatti átlagfogyasztású dízel Cayenne piacra lépése lesz az első lépés. Egy évvel később várható a benzines hibrid változat megjelenése.
A 240 lóerős és 500 Nm-es nyomatékú motorral 2009 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a Porsche Cayenne. Eredetileg már 2009 januárjában megjött volna, de akkorra időzítették a Boxster ráncfelvarrását, ezért inkább elhalasztották a gázolajos szabadidő-autó bevezetését.