A VW ejtheti a farmotoros koncepciót

Vágólapra másolva!
A Volkswagen 2007-ben, Frankfurtban mutatta be a hátsókerék-hajtású, farmotoros Up! tanulmányt, amely a jövőbeli miniautók közös platformja lett volna, ám a gyár, úgy tűnik, ejti a konstrukciót.
Vágólapra másolva!

A 2007-ben, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Up! koncepcióautó lett volna hivatott arra, hogy az elkövetkező jó néhány évben közös platformot szolgáltasson a Volkswagen miniautói számára. Az akkor bemutatott koncepció hátsókerék-hajtású és farmotoros volt, és erőforrását csupán egy üveglappal választották el a külvilágtól. Akkor a Volkswagen még úgy tervezte, hogy miniautóit hamarosan e koncepicó alapján építi majd meg, ám most, közel egy évvel később, gazdaságossági okokra hivatkozva már hanyagolná a tervet a wolfsburgi gyártó.

Mivel a tanulmányt több kisautó közös alapjaként használnák, problémát okoz, hogy a Volkswagennél jelenleg orrmotoros, elsőkerék-hajtású autók képviselik a kisautó-kínálatot, és egy hátsókerék-hajtású, farmotoros modell kínálatba való beillesztése rendkívül költséges volna az új platformhoz való új motorok megtervezése miatt. Így a gyár inkább a kis lökettérfogatú, gazdaságos erőforrásokra koncentrál, a hagyományos hajtáslánccal, függetlenül attól, hogy mennyire egyedi és dögös volna az Up! a tervezett kivitelben.

Ennek megfelelően valószínűleg egy 1,2 literes, körülbelül 55 lóerős, négyhengeres benzinmotor kerül majd a kompakt városi autó sorozatgyártású verziójának orrába, és várhatóan készül majd egy benzin-elektromos hibrid változat és benzines turbós is. Előbbi hatótávja elektromos módban 500 km lenne.