Felélesztené az Alpine-t a Renault

Vágólapra másolva!
A Renault egy ideje egy könnyű és erős sportautó megalkotását, és ezzel együtt az Alpine márkanév újbóli életre keltését fontolgatja. A számos ellentétes hír után a gyár megerősítette az új modell érkezését.
Vágólapra másolva!

A Renault hamarosan, akár már 2011-ben egy teljesen új sportautóval állhat elő, legalábbis ezt tervezgetik már egy ideje, időről-időre leállítva, aztán újraindítva a projektet. A tervekről most a Renault termékfejlesztési igazgatója, Patrik Pelata beszélt először az Autocar szaklapnak, megerősítve az új modell érkezésének hírét.

Az igazgató elmondása szerint a Renault egy könnyű, nagyteljesítményű, hátsókerék-meghajtású modellt tervez, és ezzel párhuzamosan keltenék életre az Alpine márkát is, ám az ezzel kapcsolatos tervek még nem körvonalazódtak.

Az viszont sokkal biztosabbnak tűnik, hogy a Renault - ha áttételesen is, de - a Nissan 350Z alapjait használja majd fel az új modellhez, ám nem teljes mértékben lemásolva azt, hiszen jóval könnyebb és olcsóbb modellt szeretnének megalkotni. Ráadásul - Pelata elmondása szerint - nem cél egy ugyanúgy pozícionált modell megalkotása, hiszen a Nissan a 350Z-modell sikereit nagyban a tengerentúli vásárlókedvre alapozza, a Renault pedig nincs jelen Amerikában.

Úgy tűnik azonban, hogy a Renault mégis kölcsönöz némi ötletet a Nissantól. 2006-ban mutatták be ugyanis a Nissan Urge-koncepciót, amely tulajdonképpen a 350Z némileg rövidített, nyitott tetejű, kétüléses verziója volt, hosszában beépített erőforrással.

A hasonlóság, és az a tény, hogy a tanulmány és a Nissan 350Z között van összefüggés, azt sejteti, hogy az új Renault-modellhez is lesz "némi" köze a japán gyárnak. Patrik Pelata homályos célzására alapozva - vagyis hogy személy szerint neki tetszik a Nissan tanulmánya -, akár az sem kizárt, hogy a közös platform és alkatrészek használatáról szóló megállapodások eredményeként közös modell is születhet. A korábbi modellpalettát szemügyre véve, a Nissan ezt az alkalmat meg is ragadhatja, és feltámaszthatja akár a maga korában igen népszerűnek számító 200 SX-et.

Az új Renault-Alpine legközelebbi versenytársának a Mazda MX-5-öt jelölték meg, de a Renault jóval nagyobb teljesítményű lehet a japán roadsternél, ám az árát mindenképp a kétüléses kisautó szintjén alakítanák ki. A Renault emellett mindenképp több mint 220 lóerőt szeretne felszabadítani az előre, hosszában elhelyezett, négyhengeres turbómotorból.

Az új sportautó megalkotása mellett kihívást jelent a Renault számára, hogy újból életre keltsék az 1950-es évek legendás márkáját, az Alpine-t, amely akkor összeforrt a könnyű építésű, agilis autó fogalmával. Bár azt egyelőre nem közölték konkrétan, hogy az Alpine neve, hogyan fog megjelenni az új modellel kapcsolatban.