Hagyományos padlót kap az új A és B osztály

Vágólapra másolva!
A Mercedes legkisebb modelljeinek következő generációi már nem a szendvicsszerkezetű padlólemezre épülnek majd, de maradnak elsőkerék-meghajtásúak.
Vágólapra másolva!

Egy-két éven belül leváltja az A és B osztályt a Mercedes, mégpedig a mostaninál egy jóval hagyományosabb kialakítású modellekkel. A váltás oka, hogy platformcserét hajtanak végre, és a régi bonyolult és csak magas költséggel előállítható szendvicsszerkezetű, ám sík kialakítású padlólemezt egy olcsóbb, könnyebben gyárthatóra cserélik. Ezzel együtt az új konstrukció több modellváltozatot is kiszolgál majd, így első körben egy hagyományos kialakítású, ötajtós ferdehátút mutatnak be, amelyhez később csatlakozik egy háromajtós kupé, egy kabrió, egy szabadidő-autó, és egy mini egyterű. Emellett fontolgatják még egy négyajtós szedán megalkotását is, amely méretében akkora lenne, mint a régi 190-es.

Az új modellváltozatok mellett egy sor új motort is kell terveznie a Mercedesnek, mert a jelenlegi erőforrásokat a szendvicspadló speciális követelményei szerint tervezték meg, ezért nem kompatibilisek az új generációval. Az új padlólemez alkalmas lesz összkerékhajtás beépítésére is, ami előrevetítheti egy sportos AMG változat érkezését.

A Mercedes állítólag azt is tervezi, hogy a jövőbeli belépő szintű modellekhez hibrid hajtásláncot is kínál opcióként, start-stop rendszerrel, valamint fékezésienergia-visszatáplálással.