Mindent az új Audi A7-ről

Vágólapra másolva!
Bár felfedni még nem hajlandó új négyajtós kupéját, az Audi részletes információkkal szolgált az új A7-ről, amely 2010-ben érkezik meg a kereskedésekbe.
Vágólapra másolva!

A megjelenés dátumát a gyártó tervezett modelloffenzívájához igazította. Ennek értelmében a következő hét évben a cég tizenhét új típust dob piacra, amelyektől az eladások legalább ötven százalékos növekedését remélik. Természetesen az Audi azt állítja, az új A7 minőség, teljesítmény és elegancia terén is formabontó, és erre szüksége is lesz, mivel olyan ellenfelekkel kell szembenéznie, mint a Mercedes CLS, a közelgő 8-as BMW vagy a Jaguar jövőre tervezett XJ-utódja. Ezért a kocsiban egy új beszédfelismerő rendszer valamint az MMI multimédiás interfész második generációja is helyet kap.

Bár zászlóshajójából évente mindössze 40 ezret kíván eladni az Audi, lesz egy másik fontos feladata: hogy - főképp Észak-Amerikában - pozitívabb arculatot teremtsen a németeknek. Az Audi szerint ugyanis a következő években az Egyesült Államokban hatalmasra nő majd az érdeklődés négyajtós kupék iránt, és fontos, hogy jó korán megvethessék lábukat ebben a szegmensben.

Az A7 új padlólemezt kap, amelyet később az A6 is használni fog. Az alkatrész az A5 moduláris padlólemezére épül, amely a korábban orrnehéz Audik hatékonyabb súlyelosztását hivatott garantálni. Tovább növelheti a vezetési élményt, hogy az új A6-tal ellentétben az A7 légrugós felfüggesztést kap. Annak ellenére, hogy az Audi minden földi jóval ellátott tágas belső teret ígér, a kocsi mindössze 4,9 méter hosszú lesz, és kizárólag négyüléses változatban készül majd.

Forrás: [origo]
Egy A7-ről készült hivatalos vázlat, tavalyról

Megjelenésekor a kocsi hatféle motorral lesz kapható, amelyből három közvetlen befecskendezésű benzines, három pedig dízeles blokk. Az előbbiek közül a leggyengébb egy 2,8 literes FSI, amelyet egy 3,0 literes TFSI V6-os követ, míg a legerősebb egy 4,0 literes TFSI V8-as lesz. Dízelből jön egy 3,0 literes hathengeres, valamint a jelenlegi 3,0 literes V6-os, turbódízel és ikertubós változata. Ezek erejét alapáron egy hatfokozatú manuális váltóval, opciósan egy új, hétfokozatú automatával vagy egy szintén hétfokozatú duplakuplungos váltóval lehet eljuttatni a kerekekhez.

Természetesen jönnek majd S7 és RS7 változatok is. Utóbbiba az RS6 ikertubós, 5,2 literes V10-es motorjának erősített változatát szerelik, amely jóval több mint 600 lóerős lesz. Emellett a kocsi az S4-ben nemsokára bemutatkozó új nyomatékelosztó rendszert is megkapja. Lesz hibridváltozat is, amely a Q5-ben debütáló rendszert használja majd, amelyben a lítium-ionos elemeket mind dízeles, mind benzines motorokhoz csatlakoztatni lehet.