A bajnokság első két futama aszfalton zajlott, Egerben az eső, Miskolcon a műszaki hibák és a defektek kavarták meg a lapokat. Szombathelyen jó minőségű utak, számos egyenes, és rengeteg derékszögű kanyar várja a mezőnyt, sokat kell majd végsebesség közelében autózni, így a motorerő főszerepet kap.
Évtizedek óta visszatérő probléma a sportágban, hogy vannak, akik a verseny előtti hetekben szinte kiköltöznek a pályákra, és annyira begyakorolják őket, hogy akár navigátor nélkül is végig tudnának rajtuk menni. A verseny szervezője - a tavalyi, Nyírád-környéki futamhoz hasonlóan - csak az utolsó pillanatban tette közzé az útvonallapot, így mindenkinek ugyanannyi lehetősége van felírni a pályákat.
A bajnokságot két futam után Turán Frigyes vezeti a rettentő erős Peugeot 307 WRC-vel, mégpedig - a vetélytársak kieséseinek köszönhetően - magabiztos előnnyel. A korábban a gyorsasági bajnokságban vitézkedő, de immár a raliban is igen eredményes pilóta nem ment még murván ezzel az autóval, egy 80 km-es teszt segít majd megtalálni a megfelelő beállításokat.
Második helyen Asi áll a táblázaton, így a Szombathely Ralin ő kapja a 2-es rajtszámot. Az N-es autóval induló zirci versenyző számára igen kedves helyszín a mostani, hiszen itt győzött abszolútban, még az A-s Evo VI-tal. Igaz, hogy Szombathelyen ki is zárták kétszer, de az biztos, hogy a pályák fekszenek Asinak, aki itt akár a WRC-ket is megcsipkedheti.
Az örök fiatal Vizin László áll a harmadik helyen. A Subaru WRC motorereje talán egy kicsit elmarad a top WRC-kétől, de a pilóta rutinja pótolhatja a lóerőket.
A bajnok Benik Balázs miskolci motorhibája miatt csak a negyedik a bajnokságban, pedig a Ford Focus WRC minden talajtípuson nagyon versenyképes autó. A versenyző számára szokatlan helyről, negyedikként rajtol, s ez a por miatt jelenthet majd gondot, főleg a két körgyorsaságin, ahol egyszerre 5-8 autó lesz a pályán.
Hideg Krisztián egy öregecske A-s Evo VI-ossal áll igen jó helyen a bajnokságban, köszönheti ezt annak, hogy mindkét eddigi versenyt befejezte. Autója épp itt, a vasi pályákon lehet ütőképes.
Spitzmüllerék már túltették magukat a miskolci csalódáson (hazai versenyüket vezették toronymagasan, ráadásul a pilóta 40. születésnapján, amikor a verseny vége előtt nem sokkal elromlott az amúgy bivalyerős Mitsubishi WRC), teljes gőzzel támadnak ezúttal is, nem titkolt céljuk a győzelem.
Szintén balszerencsések voltak eddig Turiék is, Egerben a második helyről kényszerültek kiállni egy apró műszaki gond miatt, Miskolcon egy máig vitatott defekt "jóvoltából" estek vissza a második helyre, ám az igazi balszerencse, hogy - részben épp ezen ügy folyományaként - Szombathelyen nem fognak indulni. A pilóta még részt vett a múlt hétvégi, romániai Rally Show-n, ahol neves pilótákkal mérkőzött (az ex gyári menő Harri Rovanperät le is győzte), de ezúttal nem jöttek össze az indulás feltételei. Pedig a sokak által lesajnált, de igencsak jó erőben lévő Corolla WRC-vel a győzelemért harcolhatott volna a páros.
A Herczig/Csökő duó is reménykedik a jobb folytatásban. A Subaru WRC számára ideálisak a pályák, az elmúlt versenyen fellépő motorhibát kijavította a csapat.
Ifj. Érdi kényszerűségből lecserélte a Fabiát, amely az előző futamon megsérült, és a cseh csapat nem tudta még megjavítani. Így Szombathelyen egy régi Impreza WRC-vel indul a fiatal pilóta, régi álma válik ezzel valóra - a Corolla WRC mellett ez az autó az, amit feltétlen szeretett volna kipróbálni.
WRC-vel áll a rajthoz még Garami Zoltán (Skoda Octavia) is, aki inkább a versenyzés öröméért indul, de egy-egy szép kanyarvétel és ugratás mindenképpen várható tőle.
Az "N" csoportban a megszokott módon nagyon sokan indulnak. Alighanem a vetélytársak is elismerik, hogy Asi a favorit, de rajta kívül még legalább féltucatnyian esélyesek a győzelemre. Lesz külföldi induló is, a lengyel Grzyb egy N-es Evo IX-essel száll harcba, ismerve kvalitásait, megszorongathatja a kategória magyar élmezőnyét. S1600-ben nem lesznek sokan - öten szerepelnek az előzetes nevezési listán -, de az eddigi két versenyhez hasonlóan igen szoros csata várható közöttük.
A rali szombat reggel kezdődik, aznap nyolc, vasárnap hat gyorsasági szakasz várja az első osztályú mezőnyt, összesen 142 kilométernyi versenytávval. A másodosztály versenye vasárnap zajlik majd, hat szakaszt kell megtenniük.
A bajnokság állása:
1 Turán/Benics Peugeot 307 WRC 42 pont
2 Asi/Pikó Zsuzsa Mitsubishi Lancer Evo IX 28pont
3 Vizin/Zsíros Subaru Impreza WRC 28 pont
4 Benik/Lukács Ford Focus WRC 25pont
5 Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI 22 pont
6 Spitzmüller/Kazár Mitsubishi Lancer WRC 20 pont
7 Turi/Tóth Toyota Corolla WRC 20 pont
8 Herczig/Csökő Subaru Impreza WRC 15 pont