Loeb győzött, és átvette a vezetést összetettben

Vágólapra másolva!
A kalandos péntek és szombat után a befejező napra nem maradt sok dráma. Loeb okosan beosztotta előnyét, és elsőként ért a célba, Solberg szintén visszafogott tempóval érkezett a második helyre, Hirvonen huszáros hajrával felfért a dobogóra.
Vágólapra másolva!

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Solberg alatt remek eredménnyel debütált az új autó. Bár a tempó még kevésnek tűnik a Citroënekhez és a Fordokhoz képest, de a második hely az második hely


Egyedül Henning Solberg lehet csalódott: autója egész nap rakoncátlankodott, így folyamatosan esett vissza a norvég. Reggel még abban reménykedett, hogy öccsével együtt állnak majd a verseny végén a pódiumon, de erről már az első gyorsasági után le kellett mondania, mivel a Focus WRC állandóan le-leállt.

Loeb időközben abszolút biztonsági üzemmódban autózgatott, Petter Solberg nem támadta, Hirvonen pedig percekkel volt lemaradva. A szakaszok nagy részét a fordosok nyerték, kivéve az elsőt (Atkinson, aki utána ismét kiesett), és az utolsót (Sordo).

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Aava nagyon gyors, már a korábbi versenyeken is voltak kitűnő részeredményei, ezúttal a végén is örülhetett az észt


Loeb végül több mint egy perces előnnyel győzött, és pályafutása 41. diadalát aratta. Solberg második helye jóval jobb a vártnál, úgy tűnik, az új Impreza szerencsésebb csillagzat alatt született, mint elődje. Hirvonen kihozta a maximumot ebből a versenyből, a harmadik hellyel elégedett lehet az előző két napon történtek ismeretében. A verseny meglepetésembere az észt Aava, aki szakaszt is nyert, és végül negyedik lett, pedig Sordo nagyon jött fel rá. A spanyolnak meg kellett elégednie az ötödik hellyel, pedig vezette is a versenyt, de hát gumi nélkül ő sem tud gyors lenni. (A Citroënnel még szombaton kellett három ép keréken megtennie egy gyorsaságit, és 100 kilométernyi közúti szakaszt...)

A Ford csapatfőnökének, Malcolm Wilsonnak a szeme fénye, Matthew Wilson a hatodik helyre hozta be a Focust, míg Latvala hetediknek tudott feljönni. Henning Solberg egész napos kálváriája egy pontot azért még hozott a konyhára, ő végzett a nyolcadik pozícióban. A Suzukit továbbra is elkerüli a siker, pontokat ezúttal is csak a gyártóknál szereztek.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Az osztrák Aigner volt a leggyorsabb a PWRC-ben


A PWRC-s mezőny összesen öt Mitsubishire fogyatkozott a harmadik nap végére, Aigner mögött Rauam, és Sousa végeztek.

Az összetett pontversenyben Loeb átvette a vezetést, de Hirvonen hátránya mindössze egy egység, a többiek tisztes távolból figyelik kettejük csatáját. A gyártóknál a Citroën nagyon feljött a Fordra, két hét múlva Törökországban akár előzhetnek is - de ugyanígy az is megeshet, hogy Hirvonen veszi vissza a vezetést francia riválisától.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Loeb megállíthatatlan, ahol idén célba ért, ott győzött


A verseny végeredménye:

1. Loeb/Elena Citroën 3:54:54,7
2. P. Solberg/Mills Subaru +1:09,5
3. Hirvonen/Lehtinen Ford +1:56,1
4. Aava/Sikk Citroën +4:19,7
5. Sordo/Marti Citroën +4:49,4
6. Wilson/Martin Ford +6:11,3
7. Latvala/Anttila Ford +6:47,5
8. H. Solberg/Menkerud Ford +9:14,0


PWRC:

1. Aigner/Wicha Mitsubishi 4:16:06,7
2. Rauam/Kutt Mitsubishi +0:35,0
3. Sousa/Magalhaes Mitsubishi +0:58,1


A világbajnokság állása egyéniben:

1. Loeb/Elena Citroën 50
2. Hirvonen/Lehtinen Ford 49
3. Atkinson/Prevot Subaru 31
4. Latvala/Antilla Ford 26
5. Sordo/Marti Citroën 25
6. P. Solberg/Mills Subaru 17
7. Galli/Bernacchini Ford 17
8. H. Solberg/Menkerud Ford 13


A világbajnokság állása a gyártók közt:

1. BP Ford Abu Dhabi WRT 81
2. Citroën Total WRT 79
3. Subaru WRT 50
4. Stobart VK M-Sport Ford WRT 37
5. Munchi's Ford WRT 16
6. Suzuki WRT 10

PWRC:

1. Aigner/Wicha Mitsubishi 20
2. Ketomaa/Teiskonen Subaru 14
3. Hänninen/Markulla Mitsubishi 12