Tarolt a BMW az Év Motorja választáson

Vágólapra másolva!
A BMW hat kategóriában kapott díjat, az Év Motorja díjat a háromliteres, ikerturbós erőforrás nyerte, a kategóriánkénti értékelésben pedig a turbós és feltöltés nélküli motorokat is díjazták.
Vágólapra másolva!

Összesen hat kategóriában kapott díjat a BMW a 2008-as Év Motorja-választáson, abszolút győztesnek pedig azt a háromliteres, dupla turbós erőforrást hirdették ki, amely többek között a 135i, 335i és X6 modellekben dolgozik. A müncheniek zsinórban másodszor nyerték el a megtisztelő és fontos címet, amelyet ráadásul a kategóriánkénti értékelésben is megkapott az erőforrás, a 2,5-3 literes osztályban.

Szintén a BMW-hez került az Év Új Motorja-díj, mégpedig a 2 literes, ikerturbós erőforrásért, amely a 123d-ben működik. A 3-4 literes kategóriában szintén a bajorok nyertek, az M3-as 4 literes, szívó V8-asával, ahogy az 5 liter feletti kategóriában is, az M5 és M6 csúcsteljesítményű, szintén feltöltés nélküli V10-esével.

A BMW-PSA közös fejlesztésű motorját is értékelte a szakmai zsűri, az 1,4-1,6 literes kategóriában a Mini Cooper S, a Clubman, valamint a Peugeot 207 és 308 modellekben használt, 1,6-os benzines turbó kapta az elismerést.

Az Év Zöld Motorja-díjat ismét a Toyota Prius 1,5 literes, Hybrid Synergy Drive rendszere zsebelte be, az egy liter alatti kategóriában pedig szintén Toyota-győzelem született, amelyet a Toyota Aygo, a Yaris, a Peugeot 107, a Citroen C1 és a Subaru Justy közös használatú, háromhengeres erőforrása kapott.

Az 1 és 1,4 literes kategóriában a Volkswagené lett a dicsőség, mégpedig az 1,4 literes TSI turbómotor révén, amelyen többek között a Golf, a Touran, a Tiguan és a Jetta osztozik. Szintén a Volkswagen konszern nyerte az 1,8-2 literes kategóriát, azzal a kétliteres turbómotorral, amelyet az Audi A3, az A4 kabrió, az A6, a TT, a Volkswagen Eos, a Jetta, a Golf GTi, valamint a Seat Altea, a Leon és a Skoda Octavia is magáénak mondhat.

A 2-2,5 literes kategóriát a Subaru nyerte, mégpedig a Forester, az Impreza, az Outback és a Legacy 2,5 literes benzines turbómotorjával.

A legjobb teljesítményt díjazó külön kategória nyertese a Porsche lett, a 911 Turbo és a 911 GT2 erőforrásával, a 3,6 literes, változó geometriájú turbóval lélegeztetett bokszerrel.

A 10. Év Motorja-szavazás eredményhirdetését május 7-én tartották Stuttgartban, a 2008-as Engine Expón. A szavazáson 32 ország 65 autós szakírója vett részt, a magyar autós újságíró szakmát Szécsényi Gábor, az Autó2 magazin főszerkesztő-helyettese képviselte.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Másodszor az Év Motorja a BMW-erőforrás. A Porschéé az Év Sportmotorja-díj