Vágólapra másolva!
A Ferrari Challenge versenysorozat hétvégén második állomására, az angliai Silverstone-ba látogatott. A magyar csapatot, a Warm Up Racinget két pilóta, Válint Tibor és az olasz Diego Roda képviselte. Helyszíni beszámolónk.
Vágólapra másolva!

Fotó: Körber László [origo]

Ködös idő és csúszós pálya jellemezte a Ferrari Challenge silverstone-i versenyét


A technikai sportok szerelmeseinek minden bizonnyal nem kell bemutatni a kultikus helyszínt: Silverstone-t. A pálya aszfaltcsíkján ezúttal is több versenysorozat résztvevői küzdöttek a pontokért. A Ferrari Challenge futamai mellett az Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a GT, GT3 és GT4 bajnokság esedékes versenyeit is itt bonyolította, így több mint 150 pilóta szaggatta versenyautójával a pályát, a körönként nem kevesebb, mint 5140 méteres távon.

A Warm Up Racing Ferrari csapata a négy szerelővel együtt összesen tizenegy fővel vágott neki a hétvégének. Silverstone az egyetlen helyszín a versenynaptárban, ahová repülővel mentek, de a versenyautókat, kerekeket, szerszámokat és a többi kelléket egy kamion szállította.


Előkészületek

Fotó: Körber László [origo]

Válint Tibor autóját gurítják ki a csapatkamionból
(A csütörtökön készült fotók megtekintéséhez kattintson a képre!)


A tévé képernyőjén keresztül a nézők nem láthatják a futamokat megelőző előkészületeket, amelyek megkönnyíthetik a szerelők munkáját és részben megalapozhatják a jó eredményt. A kamionban minden eszköznek, szerszámnak meghatározott helye van, csakúgy, mint a helyszínre telepített rögtönzött szerelőműhelyben. Ezúttal a GT bajnokság résztvevői elfoglalták a téglából épített bokszokat, így a Ferrari Challenge csapatainak be kellett érniük egy hatalmas, könnyűszerkezetes sátorral.

Minden csapat adott területtel rendelkezhet. A Warm Up Racing egy nagyjából 40 négyzetméteres részen rendezkedett be, előre megtervezett, jól bevált módon. Először az autókat emelték le a kamion hátába épített teherlift segítségével, majd a szerszámos kocsikat, a nélkülözhetetlen robogót és a többi fontos kelléket. Miután leterítették a rácsos, elemekből álló műanyag szőnyeget, jöhetett a többi eszköz is. Két óra alatt épület fel a kis műhely.

Fotó: Körber László [origo]

A szerelőcsapat villámgyorsan megtisztítja a kocsi karosszériáját a felverődött gumidarabkák által húzott csíkoktól
(A csütörtökön készült fotók megtekintéséhez kattintson a képre!)


Fontos, hogy a versenyautók minden irányból szerelhetők legyenek, hisz mielőtt a pályára mehetnek, egy meglehetősen vaskos lista alapján ellenőrizni kell őket. Ezt a sorozat technikai ellenőrei is megvizsgálják, és ha találnak valamit, ami nem működik, nem engedélyezik a versenyben való részvételt mindaddig, amíg a hibát nem orvosolják.

A Warm Up két versenyautóján is akadt egy-egy apróság, amit kifogásoltak, de a szerelők negyed óra alatt megoldották a problémát, így technikailag minden adott volt a jó szerepléshez.


Szabadedzések

Fotó: Körber László [origo]

A mezőny felsorakozott az elkülönített várakozóhelyen
(A pénteken készült fotók megtekintéséhez kattintson a képre!)


Mivel az angol időjárás változékony, nem lehet előre kiszámítani, hogy mi fogad minket a pályán. A Ferrari Challenge versenysorozatban - akár a Forma-1-ben - kétféle gumitípus áll rendelkezésre: a slick száraz aszfalton használatos, a vízelvezető bordákkal ellátott esőgumi pedig alacsonyabb hőfokon is jobban tapad. Az edzésekre a Pirelli speciális slick gumiabroncsai kerültek fel a 19 colos BBS versenyfelnikre.

Péntek délelőtt minden pilótának 2x60 perc állt rendelkezésére, hogy megtalálja az optimális sebességet és íveket. Legtöbbjük még csak szimulátoron látta a pályát, így az autóban ülve, már fizikai hatásokkal együtt élhették át az edzés hatvan percét. Szerencsére a megcsúszások ellenére nem kellett megszakítani az edzést.

Fotó: Körber László [origo]

A balesetet szenvedett autót gyorsan letakarták a kamerák elől
(A pénteken készült fotók megtekintéséhez kattintson a képre!)


A magyar csapat mindkét versenyzője rengeteg tapasztalatot szerzett a rendkívül hideg pályán. A kezdeti csúszkálások után a versenyzők egyre jobb köridőket produkáltak, és ebben jelentős szerepe volt a guminyomás csökkentésének is. Végül Válint Tibor a 16., míg Diego Roda a 28. helyen végzett a szabadedzéseken. A Shell kupáért versengő hazai kontingens harmadik tagja, Jánosi Sándor személyes okok miatt nem tudott részt venni a viadalon.


Első időmérő edzés
A magyar istálló versenyzői körről körre javítottak az ismeretlen pályán, ahogy kezdték megszokni az íveket. Válint Tibor a fekete Ferrarival, 11 kör megtétele után, 2:03:588-as idejével a 18. rajtkockába kvalifikálta magát. Roda 2:08:211-gyel pedig a 27-es rajtkockát foglalhatja el a szombati verseny rajtját megelőzően. Az első helyet az angol Michael Cantillon bérelte ki magának 1:58:998-as köridővel.


Második időmérő edzés
Szerencsére a szeszélyes időjárás megkímélte a résztvevőket, a beharangozott eső elmaradt, így hideg, de kiszámítható volt az aszfaltcsík, csak az erős szél és a kicsúszások folyamán felhordott homok nehezítette meg a pilóták életét. A 181-es rajtszámú Oleg Barabash a falnak csapódott és alaposan összetörte kocsiját. Az orosz versenyző autóját az eset után kivontatták a pályáról a bokszok mellé, és gyorsan letakarták az illetéktelen szemek elől. Hazai pilótáinkat ez nem hozta zavarba, mindketten másfél másodpercet javítottak az előző edzéseredményükön, így Válint a 16., míg Roda a 28. helyről vághat neki a vasárnapi viadalnak. Ezúttal is Cantillon bizonyult a legjobbnak, nyilván ebben szerepe van annak is, hogy ő hazai pályán versenyez.