Vágólapra másolva!
A márkakupák mellett természetesen a túraautósoknak és a formásoknak is elindult az idény a Hungaroringen. A kistúrák versenyét Walterné Dancsó Adrienn nyerte, míg a nagyoknál hatalmas Porsche csata van. Walter Csaba várja a legkedvezőbb helyről a holnapi versenyt.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Walterné Dancsó Adrienn egy győzelemmel bizonyította, idén még feljebb szeretne lépni a kistúrában. Férje, Walter Csaba a nagyoknál a poleból indul


A csütörtökön lezajlott szokásos adminisztratív és technikai átvételek után pénteken már élesben folytatódott a program az időmérő edzésekkel.

A közel 90 fős magyar mezőnyből elsőként a kis túraautósok léptek pályára. A tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is Zentai Sándor bizonyult a legjobbnak. Mögötte meglepetésre az Opel Astrát kormányzó Walterné Dancsó Adrienn végzett. Ketten kiemelkedtek a mezőnyből, nem csak az edzésen, hanem a versenyen is.

A Sasad Liget Kupa első napján ugyanis már versenyt is rendeztek, amelyből az első a magyar kistúra volt. Itt Zentai beragadt a rajtnál, így Walterné Dancsó Adrienn már az első pár méteren az élre állt, és ezt a leintésig ki sem engedte a kezéből. Mögötte folyamatosan változott a helyzet, hiszen Zentai előbb feljött a második pozícióba, majd kétszer egymás után megpördült. Sorban potyogtak az ellenfelek, így a verseny végére ismét fel tudott jönni a második helyre. Mögötte az utolsó helyről rajtoló, majd felzárkózó Pap Zoltán és Mohácsi Ákos vívott szép csatát, végül utóbbi lett a harmadik.

A többi túra- és formaautós kategóriában "csak" időmérők voltak, de ez sem volt unalmas. A formaautósok kategóriája ezúttal kibővült a cseh és szlovák versenyzőkkel, így 19-en vettek részt az időmérőn. Az edzés kezdetén Tomas Chabr és Marinsek Jaka a kör elején összeütköztek, ezért kis időre meg kellett szakítani az edzést. A pole pozíciót Chanoch Nissany szerezte meg, mögötte Pödör Balázs és Eszenyi László foglalhatja el a rajtrács második és harmadik helyét.

A "legnagyobbak" vagyis a nagy túraautósok időmérő edzését a Porschék uralták. A legjobb Rácz István lett a Silver Stinggel, de leggyorsabb körét pályaelhagyás miatt elvették, ezért a mindössze egy tizeddel mögötte végző Walter Csaba indul a pole pozícióból. A harmadik Bódis Kálmán lett, majd mögötte két újabb Főnix Motorsport Porsche, a Clióról átnyergelő Perényi Zoltán, majd a Seat Kupát elhagyó Szamosvári Béla. A hatodik ismét egy Bovi Porsche, a formaautót otthagyó Fekete Krisztián.

Természetesen ezzel egyidejűleg a cseh bajnokság versenyei is elkezdődtek a Hungaroringen. A látványos DTM autók párharcában az egyik Audi győzött, igen kiváló, 1:41-es időt repesztve.