Bemutatkozott az Opel Insignia

Vágólapra másolva!
Az Opel ma hivatalosan is bemutatta a Vectra-utód Insigniát, ami a várakozásnak megfelelően számos stíluselemet kölcsönöz a korábbi GTC-tanulmánytól.
Vágólapra másolva!

A gömbölydeden elegáns autónak nem csak Európában szán nagy szerepet a GM. Az Egyesült Államokban az Insignia lesz az új Saturn Aura, és ha jól teljesít, akár Ázsiában és Dél-Amerikában is piacra dobhatják. Hossza 4,83 méter, ami 22 centivel több a Vecra hosszánál, a tengelytáv növekménye 3,5 centi, így tágasabb belsőre számíthatunk.

Az Insignia műszaki újítások egész sorával érkezik. Megkapta például a legújabb nemzedékű AFL (Adaptive Forward Lighting) fényszórót: kilenc fénysugár áll be önműködően a változó menetviszonyok szerint, egyszerre fokozva a biztonságérzetet és a vezetés élvezetét. Újdonság a fénydiódás nappali menetfény, amely jóval kevesebb energiát fogyaszt a halogénizzónál, ezáltal csökkenti a fogyasztást, és hat grammal a széndioxid emissziót is.

Az Insignia kezdettől fogva kapható lesz első- és összkerék-hajtással is. Az Saab és a Haldex fejlesztette "Adaptive 4X4" rendszer késedelemmentes nyomatékelosztása optimális vonóerőt, és stabilitást eredményez. A négykerékhajtású kivitelben a FlexRide adaptív futómű is széria, de ez kapható lesz a fronthajtásos modellhez is.

A benzinesekből a legkisebb egy 115 lóerős 1,6-os, amelyet egy 140 lóerős 1,8-as követ. Ennél erősebb a turbóval ellátott 1,6-os 180 lóerős változata, amely épp hogy elmarad a szintén turbós kétliteres 200 lóerejétől. A paletta felső végén a hathengeres 2,8 literes, 260 lóerős turbómotort találjuk, míg ugyanennek a motornak a 300 lóerős változata várhatóan a később érkező, összkerék-meghajtású OPC Insigniát hajtja majd. Az új, kétliteres dízelekből 110, 130, és 160 lóerőset lehet majd venni, míg a legerősebb elérhető dízel valószínűleg egy VM-fejlesztésű, 2,9 literes, 250 lóerős V6-os lesz. Később jönnek ki a csökkentett emissziójú EcoFLEX változatok.

A lépcsős- és lejtőshátú Insignia 2008. július 22-én mutatkozik be a Londoni Autószalon alkalmával. Európai értékesítése novemberben indul, a magyar piacra a jövő év elején érkezik. Fejlesztését a GM Europe rüsselsheimi központjában végezték és ott is gyártják majd.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!