Négy évvel ezelőtt a győri Széchenyi István Egyetem két tanulója egy rendezvényt akart szervezni mérnökhallgatóknak. Mivel akkor éppen magas volt a benzinár, azt találták ki, hogy készítsenek a diákok alternatív meghajtású járműveket, ez volt az alapötlete a Széchenyi futamnak, amelyet idén harmadik alkalommal rendeznek meg. Nagy érdeklődés övezi az eseményt, hiszen a környezetszennyezés miatt egyre nagyobb jelentőséget kap az alternatív és megújuló energiaforrások szerepe. A Széchenyi futamra most először határon túliak is nevezhettek.
Évről-évre egyre több és profibb kivitelezésű járgányok készülnek. Míg az első évben hat, a második alkalommal tizenkettő, idén pedig már húsz alternatív meghajtású jármű versenyez egymással három - hobby, prototípus és szériaautó-átalakítás - kategóriában. Lesz köztük elektromos autó, továbbá sűrített levegővel, napelemmel, hidrogénnel működő szerkezet is.
A járművek értékelésekor elsősorban a ráfordított energiát, időt díjazza a zsűri - mondta Kossa György, a zsűri elnöke a verseny budapesti sajtótájékoztatóján. Emellett természetesen értékelik még a technikai megoldásokat, a közlekedésbiztonságot, a kreativitást is. A verseny nagyszerűségét egyébként az adja, hogy viszonylag egyszerű megoldásokkal készülnek a járművek. Az első versenyen például az egyik nevező krumpli, réz és cink segítségével termelt áramot és ezzel hajtotta meg járművét.
A Széchenyi futam első napján, április 22-én a versenyben résztvevő alternatív hajtású járművek 14 órakor indulnak az egyetem parkolójából és felvonulnak Győrben, az "éles" versenyre csak a második nap kerítenek sort.