Vágólapra másolva!
Egy hónappal a genfi tanulmányautó után már az új Ibiza szériaváltozatáról is lerántotta a leplet a Seat.
Vágólapra másolva!

A Seat Ibiza továbbra is a legsportosabb modell szeretne lenni a VW-csoport kisautó-kínálatában, ezért a formaterv elkészítését a Lamborghini ex-tervezőjére, Luc Donckerwolkéra bízták a spanyolok. Az új generáció karosszériája már a márka új formanyelve, a "nyíl-design" szellemében készült, ezért az orra végre valami újat mutat az Altea/Toledo/Leon hármasikrek után, de azért az embléma nélkül is gond nélkül ki lehetne találni, hogy melyik gyártó modelljét látjuk. Sok részlet megmaradt a Genfi Autószalonon bemutatott Bocanegra tanulmányról, de itt már kisebb kerekeket, kevésbé agresszív lámpákat és visszafogottabb lökhárítókat alkalmazott a Seat. A leghatásosabb részletek az autó oldalán végigfutó törésvonalak, melyektől úgy néz ki az Ibiza, mintha maga Zorro hagyta volna a kézjegyét rajta. Nyolc centit nőtt hosszban a spanyol kisautó, így már 4,05 méteres, de a szélesség is bővült, amit az elöl 30, hátul pedig 33 mm-rel nagyobb nyomtáv is jelez. Megnyúlt a tengelytáv is, így valószínűleg nagyobb lesz a lábtér a hátsó sorban, a csomagtartó pedig 267-ről 292 literre nőtt. Dicséret illeti a mérnököket, mert a nagyobb méretek dacára sikerült faragniuk a kocsi tömegéből, így a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás is csökken valamelyest. Az új extrák közül a statikus kanyarlámpákat, és az emelkedőn történő elindulás segítő rendszert lehetne kiemelni.

Új motor egyelőre nincs, a vásárlóknak a bevezetéskor meg kell elégedniük az 1,2-es, 70 lóerős háromhengeressel, a 85 lóerős 1,4-essel és a 102 lóerős 1,6-ossal. A dízelmotorokról egyelőre nem sokat tudni, de alighanem nem tévedünk nagyot, ha az 1,4-es, háromhengeres TDI-re számítunk az első körben. Kezdetben csak ötfokozatú kézi váltóval jönnek a benzinesek, de később az új, hétfokozatú DSG váltó is elérhető lesz a kocsihoz. Várhatóan az 1,4-es TSI motor különböző változatait kapják majd a sportmodellek, de az 1,8-as TFSI, és az 1,9-es TDI dízel bevezetése sem lenne meglepő. Első hivatalos fellépése a májusi Madridi Autószalonon lesz a kocsinak, a főbb piacokon ezután be is indítják az értékesítést.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]