Vágólapra másolva!
A Nissan az M1/M7-es bevezető szakaszánál lévő Gablini-szalon megnyitójára hozta el a tavaly ősszel Frankfurtban kiállított Miximet. Az internetfüggő fiataloknak készült elektromos autó hajtáslánca két év múlva szériagyártásba kerülhet.
Vágólapra másolva!

Fotó: Szabó Pál

A megnyitó sztárja egyértelműen a Mixim volt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Egy autókereskedés megnyitója általában nem túl érdekes egy autós portál számára, kivéve persze, ha egy olyan autót is bemutatnak, amelyet eddig csak a világ vezető autószalonjain (Frankfurt, Tokió) láthatott a nagyközönség. Nos, a Mixim pont egy ilyen tanulmányautó, a Nissan kifejezetten a mai tizenéveseknek készítette, tele elektronikai kütyükkel. A japán autógyárnál ugyanis úgy vélik, a jövő autóvezetői, vagyis a mai fiatalok már nem érdeklődnek eléggé az autók iránt, ezért csak egy olyan autó keltheti fel a birtoklási vágyat bennük, amely mindenben a számítógépes játékokra emlékezteti őket. Nem véletlen, hogy a Miximet készítő japán mérnökcsapat átlagéletkora mindössze 25 év volt.

Fotó: Szabó Pál

Elöl 18, hátul 19 colos "teli" felniken gördül a tanulmányautó
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


3,7 méter hosszával és mindössze 1,4 méteres magasságával a Mixim még a Micránál is rövidebb és alacsonyabb, igaz szélesebb is valamivel. Formája szándékosan egy bukósisakra emlékeztet, lámpái elöl-hátul LED-esek, a futurisztikus hangulatot pedig a gyémánt alakú légbeömlők és ködlámpák hangsúlyozzák. A tanulmányautó egyetlen első ülését a kormánnyal együtt középre igazították, akárcsak a McLaren F1 szupersportkocsin, míg a két másik utas a vezető jobb és bal válla mögött foglalhat helyet. Ha négyen akarnának utazni, akkor sincs probléma, mert a csomagtartóban még kihajtható egy szükségülés. Figyelemfelkeltőek az autó sirályszárnyas ajtói, melyek a tetőbe is belenyúlnak, így nagy nyíláson át lehet be- és kiszállni.

Fotó: Szabó Pál

Itt elsőre még a K.I.T.T.-en nevelkedett David Hasselhoff sem ismerné ki magát
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Minden földi jóval felszerelt az autó szórakoztató rendszere, ráadásul a műszerfalat és a kezelőszerveket úgy alakították ki, hogy azok egy Forma-1-es autó volánjára és egy játékkonzolra egyszerre hasonlítsanak. Az LCD-műszerfalba integrált navigációs rendszer az utat pásztázó kamera képére vetíti rá a kívánt útirányt. A két szélső kijelzőn az első kerekek állását lehet figyelemmel kísérni, így a vezető már tényleg azt érezheti, hogy egy F1-es szimulátort vezet. Csak a motorhang hiánya ránthatja ki az illúzióból, mivel a Miximet két Super Motor elnevezésű elektromotor hajtja, amelyeket ráadásul egy-egy generátorral is egybeépítettek. Fékezéskor így energiát nyer vissza a Nissan, melyet a padló alatt elhelyezett, az NEC által fejlesztett lítium-ionos akkumulátorokban tárol el. Ha ezek lemerülnének, akkor sem kell sokáig állni, ugyanis töltési idejük nem hosszabb negyven percnél. Az egyik motor az első, a másik pedig a hátsó tengelyt hajtja meg, összkerékmeghajtásúvá téve ezzel a Miximet. De ezzel még nem ér véget a technikai hókuszpókuszok sora, ugyanis a jobb és a bal oldali kerekek egymástól függetlenül is hajthatók, segítve ezzel a dinamikus kanyarodást. A két, egyenként 50 kW-os Super Motor bőven elegendő a csupán 950 kilós Mixim dinamikus mozgatásához, amit a 180 km/órás végsebesség is jelez.

Fotó: Szabó Pál

A Mixim kapcsolói inkább iparművészti alkotások, mint használati tárgyak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Jelenlegi formájában nem valószínű, hogy gyártásba kerül a Mixim, de Masahiko Tabe, a Nissan termékfejlesztési igazgatója Genfben elárulta, hogy két év múlva a japán gyár már elkezdi árusítani első, teljesen elektromos városi kisautóját, amelyben bizonyára a Miximben bemutatott megoldások is ott lesznek.



Videófilm a Miximről