310 lóerővel érkezik az Infiniti EX37

Vágólapra másolva!
Az Audi Q5, a BMW X3 és a Mercedes GLK ellenfelének szánt kompakt szabadidő-autó erősebb lesz Európában, mint Amerikában.
Vágólapra másolva!

Az EX37-ben a Nissan új, 3,7 literes tartozó V6-os motorja üzemel majd, amely 310 lóerős lesz, szemben az amerikai kivitel 297 lóerős, 3,5 literes V6-osával. A VQ37VHR kódnevű motor először a G37 kupéban mutatkozott be tavaly, különlegessége, hogy még csak ebben található meg a Nissan új fejlesztésű, VVEL nevű változó szelepvezérlési rendszere.

Az EX37 is rendelkezik az autó teljes környezetét feltérképező "Around View Monitor" nevű kamerarendszerrel, de különlegesség az is, hogy a távolságtartó tempomat segít elkerülni a ráfutásos baleseteket, mert automatikus vészfékezésre is képes. Emellett a crossoverben alapfelszereltség lesz hétfokozatú automatikus váltó, ami takarékosabb a benzinnel, mint az amerikai kivitel ötfokozatúja.

Az EX37-ben az Infiniti ATTESA E-TS összkerékhajtása található, amely csak szükség esetén küld nyomatékot előre. Ezt egy aktív nyomatékelosztó rendszer intézi, mely a körülményektől függően akár a nyomaték 50 százalékát is képes az első, vagy a 100 százalékát a hátsó tengelyre küldeni. A Nissan prémiummárkája ezek mellett nagy hangsúlyt fektetett az EX37 könnyűvé tételére, ezért a futóműalkatrészeken kívül a motorháztető is alumíniumból készül, a csomagtérfedél pedig műanyag. Ezek összesen 50 kilóval tették könnyebbé a kocsit. A futóművet, a fékeket és a kormányzást is áthangolják az amerikai változathoz képest, hogy megfeleljenek a dinamikusabb európai vevőknek.

Az EX37 az Infiniti első európai modelljeihez hasonlóan 2008 végén jelenik meg a kontinensen.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]