Nyugalom hét személynek - Opel Zafira bemutató

Vágólapra másolva!
Az Opel kisebb reformot, mai nyelven mondva face-liftet, ráncfelvarrást és motorfrissítést hajtott végre a hétszemélyes Zafirán, amivel eddig is kiváló használhatóságát javították tovább.
Vágólapra másolva!

Forrás: Opel

Nagyon oda kell figyelni, ha észre akarjuk venni a ráncfelvarrás nyomait
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Svájci villámlátogatásunknál - képletesen szólva - már csak az Opel jele lehetett villámabb, hiszen alig néhány órát töltöttünk el a világ első semleges országában. Csend, rend, fegyelem, precizitás - unalom. Bár többen említették, hogy laknának itt, mert az egészség, a nyugodtság és a jólét... attól tartok azonban, hogy az eufória néhány nap alatt elmúlna, és a magyar, enyhén balkáni, csatangolós, visszafelé ülök és lövök a lovon vérünk igazi életet kívánna. Olyan villámlósat...

Valahogy így volt ez a tesztelésre kapott új Zafirával is. Nyugodt, a végletekig konvencionális, praktikus, és egy óra elteltével már unalmas. Hiába kapott cicásabb arcot, sportosabbnak hitt és vélt lökhárítót, küszöböt, tettek rá ide-oda krómcsíkot - bizony ez kevés. Ahogy a Balatonnál épült görög faluba, bevásárló negyedbe lépve sem érzi magát az ember Homérosz szülőföldjén. Természetesen van, aki kifejezetten ezt keresi. A hagyományos, más nézőpontból megítélve elegáns buszlimuzint.

Ha már sportos kiegészítők, akkor rögtön a kétliteres turbóba pattantunk. 200 lóerő, 262 Nm próbálta elhitetni velünk, itt adrenalin lesz a jutalma mind a hét utasnak. A kilenc másodperces gyorsulás százra még csak-csak biztató volt, de az első néhány kilométer után csalódnunk kellett. A 2.0t nem sportkocsi, de még csak nem is sportos. A karosszéria szűk kanyarokban bólogat az árok felé, a kormányzás valahogy - sportfutómű, peresgumi ide vagy oda - nyúlós, motorfék pedig szinte nincs is. Egy szó mint száz, nem egy gokart. Ha nem hangsúlyoznák annyira a sportosságot, talán kevésbé okozott volna csalódást a Zafira. Ha mondjuk nagy teljesítményű, hétszemélyes utazóautónak állítanák be a 2.0 turbót, rögtön elhinném, és valószínűleg nem is keresném a sportosságot. Utóbbinak kétség kívül remek, előzőnek kevésbé.

Forrás: Opel

A beltér is alig változott, sajnos a nehézkesen kezelhető középkonzol maradt a régi(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Belül sok csodát nem lehet találni. A játékosság valahogy nem fér meg a német tervezőkkel egy szobában, így kicsit unalmas, sivár az egész. A szürke középkonzolt nézni is rossz, ráadásul a gombok nélkülöznek minden logikát. A navigáció ráadásul olyan piktogramokat jelenít meg, amely inkább érintőképernyőre való - ez nem az - így állandóan össze akartuk törni a kijelzőt, bökdösésünkkel. A hely zafirásan nagyvonalú. Elöl a sportülésekben hercegként, hátul királyként, még hátrébb apródként órákat lehet üldögélni.

Amúgy a Zafira 2.0t remek, mert nagy sebességgel, sokan, kényelemben tudunk A-ból Z-be eljutni. A kitérőket a többi betű felé érdemes kihagyni, inkább irány az autópálya. Ott kellő menetteljesítmény és menettulajdonság áll készenlétben ahhoz, hogy probléma nélkül megoldjunk minden bonyolultabb szituációt. 130 km/óránál 3000 forog a motor, amikor már a turbó is elemében van, így a vehemens gyorsításoknak csak a traffipax és a vakmerőség szabhat határt. Azokról a lelkesítő hangokról nem is beszélve, hogy a motor bebrummog az utastérbe minden gázadásnál, és a turbó délcegen füttyent minden gázelvételnél. Egyenes villámnak nagyon jó, cikk-cakkosnak kevésbé.

10

A Zafirát tíz motorral lehet megrendelni. Hat benzines és négy dízel segíti, illetve nehezíti meg a választásunkat. A hat benzines erőforrás mindegyike négyhengeres, hengerenként négy szelepes. Az 1.6-osnak van CNG-s, azaz gázos változata is. Ez 94 lóerőt ad le, keveset fogyaszt, cserébe nem megy (17 mp alatt éri el a százat). Az 1.6-os benzinesről már beszéltünk a cikkben. A 1,8-as 140, a 2,2-es, közvetlen befecskendezéses 150, a kétliteres turbó 200, az OPC pedig 240 lóerős. Dízelfronton sem kell szégyenkeznie az Opelnek, hiszen négy korszerű motor áll rendelkezésre. A két 1,7-es CDTi, illetve egy 120 és egy 150 lóerős 1,9-es CDTi.

Magyarországon valószínűleg a kisebbik benzinesek és dízelek lesznek kelendőek. A ráncfelvarráson átesett Zafirák már megrendelhetőek, áruk Németországban nem változott. Nálunk - a leginkább érdeklődésre számot tartó - új Zafira az 1,6-os benzinmotorral 4,881 millió, míg a 110 lovas 1,7 CDTi 5,671, a 125 lóerős társa pedig 5,746 millió forintba kerül.)