Családra szabva - Mazda5 bemutató

Vágólapra másolva!
Két és fél évvel bemutatása után elérkezett a kötelező ráncfelvarrás ideje a Mazda5 életében, amely alapvetően maradt az, ami: egy japánosan megbízható és praktikus családi egyterű, amelybe akár hét ember és némi poggyász is bezsúfolható. Vagy kevesebb ember és még több csomag, vagy rengeteg csomag és egy ember se, de annak meg nincs értelme.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

A két hátsó tolóajtót akár a távirányítóval is kinyithatjuk
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A 2005-ben bemutatott Mazda5, leánykori nevén Premacy igazi eminens egyednek számít a családi egyterűek között, hiszen konkurenseit japános maximalizmussal próbálja lekönyökölni. A jelek szerint a piac értékeli is az ötös széria igyekezetét, hiszen bevezetése óta összesen 275 ezer darabot gyártottak belőle és ezzel kivívta a harmadik legsikeresebb Mazda-modell titulust. Ezt a lendületet szeretné fenntartani a japán gyár a finoman felfrissített ötössel, amelynek néhány változatát a magyarországi piaci bevezetés előtt próbálhattuk ki.

Ami a külsőt illeti, a szokásos trükköket vetette be a Mazda; finoman átrajzolt lökhárítók, hűtőrács, lámpák, új felnik, színek, de igazából a különbségeket csak akkor szúrjuk ki, ha megnézünk egy régit. Az összkép tényleg lendületesebb és sportosabb lett, de akinek még ez sem lenne elég, annak ott van egy SAP néven rendelhető optikai csomag, amellyel tényleg nagyon dögösen tud kinézni az ötös, bár ehhez hasonlót a régihez is lehetett rendelni.

Forrás: Mazda

Lehajtott ülésekkel, több mint 1,5 köbméternyi helyre lehet pakolni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A lényeg persze továbbra is beltéren van, ahol hét ülés és szinte megszámlálhatatlanul sok rekesz, zseb és tárolóhely várja az utasokat és a motyókat. Újdonság, hogy a két hátsó tolóajtó elektromos mozgatással is rendelhető, így akár a távirányítóval is feltárulkozásra bírhatjuk autónkat a járókelők legnagyobb megrökönyödésére. Az első ülések kényelmesek, jó az oldaltartásuk, ám hátul már némi turpisság van a dologban, ugyanis a második sor középső ülése inkább csak szükségmegoldásként jöhet szóba, akárcsak a leghátsó kettő. Ebből gondolom már világosan kiderült, hogy igazán kényelmesen és megfelelő mennyiségű csomagokkal inkább csak négy személynek ajánlható a Mazda egyterűje, ám ha a szükség úgy kívánja, akár hét személy is szállítható, bár azt azért nem árt tudni, hogy a két hátsó ülésért felárat kell fizetni.

Karakuri

Akárcsak az előző modell esetében, a Mazda a felfrissített változatában is Karakurinak hívja a hajtogatható üléseket. A rendszer lényege, hogy néhány mozdulattal a padló síkjába lehet csukni a két hátsó üléssort, de a második sor középső üléséből például könyöktámaszt is lehet varázsolni. Mindez számokkal: hét felhajtott üléssel 112 liternyi csomag fér hátra (övvonalig), a harmadik sor lehajtásával már 426 literesre bővül a csomagtér kapacitása (övvonalig), míg öt síkba süllyesztett hátsó üléssel akár 1526 liternyi rakomány is bezsúfolható az autó hátuljába.