A Kölnben bemutatott S1000RR nevű sportmotorral úgy látszik egy új korszak vette kezdetét a BMW motorgyártó részlegénél, mert a konzervatív külsejű kétkerekű járgányok mellett végre olyanok is megjelentek, amelyektől nem kezdenek el ásítozni az emberek. A legújabb gyöngyszemet a milánói EICMA szakkiállításon leplezték le Low Rider néven. Az egyelőre csak koncepcióként beharangozott újdonságról annyit lehet tudni, hogy a HP2 boxermotorját kapta, amit egy térhálós csővázba építettek.
A kéthengeres boxer ereje kardántengelyen keresztül jut el a hátsó kerékig, amely egy csodaszép egykarú villában lengedezik. Ezek voltak a fix műszaki alapok, ezeken túl szinte mindent meg tud majd változatni a kedves vevő, ha szériaérett lesz a motor, egyebek mellett választhat a kipufogódobok elrendezésén, a tankborításon, fényezésen, a lámpákon és az ülés kialakításán is, így garantálva, hogy ne jöjjön majd szembe egy ugyanolyan Low Rider. Mindezek ellenére szinte borítékolható, hogy nem lesz tömegcikk a BMW hamarosan megjelenő motorja, amelynek igényes és méregdrága kiegészítői (pl. Öhlins első villa) is jelzik, hogy egy szép kerek összeg lesz látható a szériaváltozat árcéduláján. A jól szituált vevőjelöltek ráadásul a motor árán felül is egy zsák pénzt hagyhatnak a BMW-nél, ugyanis külön ruhakollekció és kiegészítők garmadája készül a Low Riderhez.
Az alábbi dolgokkal tudnak majd variálni a kedves vevők: