Loeb vezet Korzikán, Sordo kiesett

Vágólapra másolva!
Az aszfaltos versenyek megszokott forgatókönyve szerint zajlott a Korzika Rali első napja, legalábbis Loeb szempontjából. Minden gyorsaságin ő volt a leggyorsabb, viszont hamar elvesztette hátvédjét, Sordót, aki alaposan odacsapta a C4 WRC-t. Egyelőre Hirvonen a gyorsabb fordos, és újra pontszerző helyen áll az egyik Suzuki.
Vágólapra másolva!

Ahogy a múlt hétvégén Spanyolországban, Korzikán is Loeb kezdett a legjobban. Az első, 16 kilométeres szakaszon négy másodperccel volt gyorsabb a másodiknál, aki némi meglepetésre nem Sordo, de még csak nem is Duval volt, hanem az aszfalton egyre gyorsabb Hirvonen. Nem csoda hogy a finn ennyire sietett, hiszen számára létkérdés, hogy minél kevesebb pontot veszítsen vetélytársához képest. Jól kezdett Latvala is, az ötödik idő volt az övé, mögötte a két gyári Subaru, illetve Aava következtek. Mikkelsen is nagyon jó időt futott, de mivel a norvég 8 perc késéssel érkezett a rajthoz, így még a verseny tulajdonképpeni megkezdése előtt 80 másodperc büntetést könyvelhetett el.

A második gyorsaságin Sordo feljött Loeb mögé, Hirvonennél Duval is gyorsabb volt, igaz, csupán egy másodperccel. Többen már ekkor panaszkodtak arra, hogy az abroncsok kezdenek elhasználódni, cserére viszont csak három szakasz után, a szervizparkban volt lehetőség. Aava későn ért az időellenőrzőbe, mert szerelniük kellett a Citroën WRC-t: futóművük sérült meg még az előző szakaszon, s bár sikerült megjavítani saját kezűleg etapon - ezt engedik a szabályok -, elég sok időt elvesztegettek. Ráadásul a gyorsaságin is lassabban tudtak csak haladni, így alaposan visszaestek összetettben, Wilson örökölte meg a nyolcadik helyet.

Forrás: [origo]

Loeb hibátlan versenyzéssel halad a címvédés felé. Segítőjét viszont elvesztette, Sordo szombati visszaállása esetén is csupán a csapat konyhájára hozhat egy-két pontot


Az ifjú angol nem sokáig örülhetett a pontszerző pozíciónak, a harmadik szakaszon lecsúszott az útról, és csak néhány kisebb fa kigyomlálása után tudott visszkeveredni az aszfaltra - mintegy másfél percébe került a mutatvány. Nála is sokkal rosszabbul járt Sordo, aki a rajt után 700 méterrel megcsúszott egy kanyarban, keresztbeállt, és alaposan odaütötte a bal első futóművét az utat szegélyező sziklafalhoz. Olyan mértékben sérült meg a C4 WRC, hogy folytatásról szó sem lehetett, a spanyol örülhet, ha szombatra megjavítják autóját a szerelők. A leggyorsabb ismét Loeb volt a két Ford előtt, Solberg jött fel negyediknek, de hátránya a nap felénél már 36 másodperc volt. A két hibázó pilóta helyét a két Suzuki foglalta el, így a nagy volt az öröm a japán csapatnál: mindkét autójuk végre pontszerző helyen állt.

A szervizparkban Loeb elégedetten nyilatkozott, csakúgy mint Hirvonen, aki fogadkozott, hogy a nap második felében megpróbál nyomást gyakorolni a franciára. Duval nem volt elégedett addigi teljesítményével, jóval előbbre várta magát, a beállítások módosítása után Loeb utolérését tűzte ki maga elé.

Forrás: [origo]

Duval érdekes helyzetben van, hiszen csak akkor előzheti meg Hirvonent, ha Loeb-öt is utoléri. Erre vajmi kevés esélye van a pénteken látottak alapján, de a hátralévő két nap még sok meglepetést tartogathat


Terve túl merésznek bizonyult, mivel a címvédő délután is minden szakaszon a leggyorsabb tudott lenni. A negyedik gyorsaságin Latvala megszerezte a negyedik helyet, és innentől folyamatos harcban volt a két Subaru pilótával. Ahogy Katalóniában, Korzikán is szóhoz jutott Tirabassi a harmadik 2008-as Impreza WRC-vel, aki ekkor a nyolcadik helyen állt. Mikkelsen autózott még igen jó időket, de reggeli büntetése után célja egyelőre csupán az első tízbe való visszakapaszkodás lehetett.

A napi utolsó két szakaszon jelentős változások már nem történtek, úgy tűnik, kialakultak a szombati versenynapra a párok. Loeb ismét tökéletes napot tudhat maga mögött, és magabiztosan áll az élen. Előnye már akkora, hogy akár már a spórolást is megkezdheti szombaton. Hirvonen nem számíthat igazi támadásra csapattársától, Wilson csapatfőnök szorosan fogja Duval pórázát, a fogáson csak akkor fog lazítani a tapasztalt vezér, ha Loeb befogására lát esélyt a belgától. A negyedik helyre hárman pályáznak: a Solberg-Latvala-Atkinson trióból a norvég ex-világbajnok várhatja a legkedvezőbb helyzetből a folytatást. Az utolsó két pontszerző helyért óriási a tülekedés, hatan vannak tíz másodpercen belül. Jelenleg Gardemeister és a délután sokat javító Mikkelsen áll jobban, Tirabassi, Aava, Rautenbach és Andersson a további pályázók.

Forrás: [origo]

Ismét Suzuki az első nyolcban! Gardemeister egyelőre a hetedik, de helyét többen is veszélyeztetik, nehéz két nap vár még rá, és a csapatra


A JWRC mindent eldöntő utolsó futama egyelőre nem a világbajnoki címre pályázókról szól: a szigeten élő Campana vezet a cseh Prokop előtt, ám egyiküknek sincs már esélye az összetettbeli győzelemre. A bajnoki aspiránsok közül egyelőre Ogier áll a legjobban (ő a negyedik), Burkart közvetlen mögötte következik, Gallagher pedig el sem indult, mivel év elején a francia futamot választotta annak az egynek, amely számára nem számít bele az értékelésbe. Ogier bevallottan nem siet, "mindössze" annyi a célja, hogy Burkart előtt végezzen. 25 kilogrammnyi pótalkatrésszel pakolták meg az S1600-as Citroënt, minden eshetőségre felkészülve.

Szombaton újabb hat szakaszt kell megtennie a versenyben maradtaknak, a rali leghosszabb, és egyben legnehezebb napja vár rájuk.


A verseny állása az első nap után:

1.Loeb/Elena Citroën 1:09:24,3
2.Hirvonen/LehtinenFord+ 0:32,3
3.Duval/Pivato Ford + 0:34,0
4.P. Solberg/Mills Subaru+ 1:11,5
5.Latvala/Anttila Ford+ 1:12,7
6.Atkinson/Prevot Subaru+ 1:15,4
7.Gardemeister/TuominenSuzuki+ 3:16,0
8.Mikkelsen/FloenneFord + 3:18,5


JWRC:

1.Campana/TeissierRenault1:16:23,7
2.Prokop/TomanekCitroën+ 0:09,1
3.Bettega/ScattolinRenault + 0:13,7