Hivatalosan is bemutatkozott az új Avensis

Vágólapra másolva!
A Toyota bemutatta a nagyobb, takarékosabb, és CVT-váltóval is rendelhető új Avensist a Párizsi Autószalonon.
Vágólapra másolva!

A harmadik generációs Avensis fejlesztése során az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás kiemelt szerepet játszott. A Toyota ennek megfelelően javított a légellenálláson (0,28-as az alaktényező), 10 százalékkal lejjebb szorította a dízelek széndioxid-kibocsátását, míg a benzines erőforrásoknál a Valvematic, folyamatosan változó szelepemelés- és időzítés technológia hozott 10-26 százalékos csökkenést a levegőbe eregetett széndioxid tekintetében.

Az új Avensis hossza (4695 mm) és szélessége (1810 mm) 5-5 centivel nőtt meg az elődhöz képest, a magassága változatlan. Az új padlólemez ellenére a tengelytáv maradt 2,7 méteres, de állítólag így is nőtt az utastér helykínálata. Elöl továbbra is McPherson, hátul pedig igényes, kettős keresztlengőkaros felfüggesztések dolgoznak, de finomítottak a hangolásukon.

Széles motorválasztékkal vezeti be a piacra a Toyota új középkategóriását, háromféle benzines és ugyanennyi dízel egység lesz rendelhető. Előbbieket az 1,6 literes, 132 lóerős, az 1,8 literes, 147 lóerős, valamint a kétliteres, 152 lóerős és 196 newtonmétert produkáló erőforrás képviseli, 160, 180, és 196 Nm-es nyomatékkal. A három részecskeszűrős, Euro 5-ös D-4D dízel egység 2 és 2,2 literes lökettérfogattal, háromféle teljesítménnyel - 126, 150 és 177 lóerő - képviselteti magát a kínálatban, mindegyikben megnövelték a befecskendezési nyomást 2000 bar-ra, és új, piezo-kristályos injektrorokat is kaptak.

Három új fejlesztésű váltó közül választhatnak a vásárlók, a benzinmotorokhoz (kivéve az 1,6-ost) a fokozatmentes Multidrive S, a 150 lóerős dízelhez pedig hatfokozatú hagyományos automata rendelhető a manuálisak helyett. Az automatákban Eco lámpa kigyulladása jelzi a takarékos használatot, a kézi váltósokban pedig váltásra figyelmeztető nyilak segítik az üzemanyag-takarékosságot.

Új tételek is megjelentek az extralistán, mint az érintőképernyős, merevlemezes navigációs-multimédiás egység, a kanyarfényszóró, az autót a balesetre felkészítő Pre-Safe rendszer, a távolságtartó tempomat, a sávban haladást kormányzással segítő rendszer, és a sávelhagyásra-figyelmeztető rendszer is. A Toyota büszke arra, hogy a belső térben mérhető zajt 5 dB-el sikerült csökkenteni, ami nagy szó, mert már az előd is az egyik legcsendesebb autó volt a kategóriában.

Az új Avensis, amelyet egyelőre négyajtós, és kombi kivitelben mutatott be a Toyota, az előző modellhez hasonlóan az Egyesült Királyságban, a Burnaston üzemben készül majd, forgalmazása pedig jövő januárban kezdődhet négyféle felszereltségi szinttel.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre a galériához!