Idén utoljára murván a hazai ralisok

Vágólapra másolva!
Nyírád a magyar ralibajnokság idei utolsó murvás futama, ahol a győztes komoly lépéselőnyre tehet szert az év végi címért folytatott hajszában. A három fő esélyes (Spitzmüller, Turán, Benik) bármelyike győzhet, és a kisebb kategóriákban is nagy küzdelem várható.
Vágólapra másolva!

Tavaly nagy sikert aratott a versenyzők és a nézők körében is a Nyírád Rally, amely komoly vérfrissítést jelentett az unalomig ismert pályák mellett. A 14 gyorsaságin kívül péntek délután lesz prológ is, melynek - és azon kívül hat további szakasznak - a Nyírád Motorsport Centrum ad otthont. A pályák nagy része tavalyról már ismerős a mezőny számára, de az útvonalat a szervezőgárda 2007-hez hasonlóan, az esélyegyenlőség érdekében ezúttal is az utolsó pillanatig titokban tartotta.

Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós és a Lancer WRC teljes mértékben uralták a magyar ralibajnokság utóbbi versenyeit, sorozatban három futamot nyertek. Kettőt (Szombathely és Veszprém) murván, egyet (Ózdon) pedig aszfalton, és az összetettbeli vezetést is átvették Turánéktól. Újabb győzelmük azonban korántsem biztos, hiszen két fő riválisuk is alaposan felkészült a sorozat utolsó előtti állomására. A Turán/Benics/Peugeot 307 WRC trió sokszor a leggyorsabb az adott szakaszokon, ráadásul az eddig rendkívül megbízhatónak bizonyuló (az összes idei futamon célba vitte legénységét) autónak fekszenek a Nyírád környéki pályák. Nem szabad megfeledkezni Benik Balázsról és a bivalyerős Focus WRC-ről sem, akik kiesésükig a legutóbbi versenyen is vezettek, és mellettük szól az is, hogy - mivel évek óta ezzel az autóval mennek - megvannak a megfelelő beállításaik, nem a finomítgatásra megy rá az első nap, hanem már az első gyorsaságikon is már nagyon nagy tempót tudnak diktálni.

Forrás: Duen

Turán Frigyes hosszú ideig vezette a bajnokságot, de most már Spitzmüller van az élen.


Rajtuk kívül az Impreza WRC-vel rajthoz álló Herczig/Csökő páros is jó eséllyel állhat a dobogóra, hiszen az autó folyamatosan fejlődik, és gyorsul. Rajtuk kívül négy további World Rally Car indul, Vizin, Érdi és Borsi Subaruval, Garami pedig Skodával. A kategóriát gazdagítja a visszatérő Tagai Tamás az ex gyári Lancer Evo VI-ossal, amellyel komoly meglepetést okozhat. Nem indulnak viszont Turi Tamásék, a piszkos anyagiak miatt. Hiányozni fog pedig a Corolla WRC a mezőnyből, mert a sokak által lebecsült, de igencsak jó erőben lévő autó avatott kezekben csodákra képes.

Az A8-as kategóriában Hideg Krisztiánnak mindössze egyetlen pontra van szüksége a bajnoki címhez (az A csoportbeli elsőséget már Ózdon bebiztosította), dolgát Asi tavalyi Lancerjével induló Szíjj/Magyar páros, illetve az egyre gyorsuló Tobak Zoltánék nehezíthetik meg. N csoportban - ahogy az lenni szokott - Asi a favorit, Nyírádon mindkét bajnoki címet könnyen megszerezteti, és abszolút értékelésben is ott lehet a végelszámolásnál. Mellette ismét tucatnyian vannak, akik képesek lehetnek a győzelemre. Újra a nevezők között van két korábbi bajnok, Elek István és Szabó Gergő, egy-egy Evo IX-es volánjánál.

Forrás: Duen

Az N-csoportban Asinak új, neves ellenfelei lesznek


S1600-ban Kakusziék már majdnem bajnokok, mindössze két pontra van még szükségük. Ha ez összejön, az utolsó, Pécs környéki futamon a tervek szerint már egy S2000-es autót próbálhatnak majd ki.

Az alsóbb régiókban is nagy a helyezkedés, bár van olyan kategória, ahol már eldőlt a cím sorsa, a legtöbben még vérre menő küzdelmet folytatnak majd a két nap alatt.

A hétvégén a másodosztály szintén szóhoz jut, szombaton három, vasárnap hat gyorsasági szakasz vár a 38 indulóra.

A verseny előtt hivatalos tesztet is rendeznek, majd péntek este a verseny végeredményébe nem számító prológgal veszi kezdetét a száguldás. A győztes - bárki is legyen az - komoly lépést tehet a végső győzelem felé, ám a végleges döntés alighanem novemberre, a Mecsek Rally-ra marad.

Az abszolút értékelés állása:

1.Spitzmüller/KazárMitsubishi Lancer WRC95
2.Turán/BenicsPeugeot 307 WRC90
3.Benik/LukácsFord Focus WRC65
4.Herczig/CsökőSubaru Impreza WRC62
5.Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX N454
6.Vizin/Zsíros Subaru Impreza WRC52
7.Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI A841
8.Turi/TóthToyota Corolla WRC35