Ha az M5-ös BMW nem elég - Wiesmann-bemutató

Vágólapra másolva!
Úgy gondolja, egy igazi autó hajtáslánca német, sportkocsit szeretne, de nem akarja, hogy nap mint nap szembejöjjön önnel egy ugyanolyan típus? Vegyen egy Wiesmannt! Már Budaörsön is megteheti.
Vágólapra másolva!

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

A képen lévő személyek fejenként egy megrendeléssel leköthetnék a Wiesmann negyedéves termelési kapacitását
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Olaf az elmúlt jó egy órát a GT MF4 körül töltötte, és puha kendőjével igyekezett felvenni a versenyt a csodálatukat zsíros ujjlenyomatokkal kifejező érdeklődőkkel, inkább kevesebb sikerrel. Végre odébb húzódtak az emberek, az imént leplezték le a kíváncsi tekintetek (és kezek) elől idáig ponyvával védett jubileumi modelleket. Olaf végre megpihenhetett, és beült a sötétszürke kupéba, amelyet eddig csak a textilen keresztül simogatott.

Olaf, bitte! - vetett véget a nyugalomnak Friedhelm Wiesmann, Olaf pedig kihajtogatta magát a sötétszürke kupéból, és nagy léptekkel az MF3 Roadster felé indult. Öltönyös takarítóból azonnal az est irigyelt szereplőjévé vált, amint életre keltette a soros hathengeres M3 CSL-blokkot, és néhány gázfröccsel támasztotta alá azon véleményem, ezeket az autókat nem nézni, hanem vezetni kellene. Oké, oké - vetett véget a borzongásnak Wiesmann úr, majd tovaterelte a közönséget a másik MF4, végül pedig az MF5 felé. Olaf pedig indított és leállított, ahogy kell, mielőtt a hidegtálak az autószerelő uzsonnájához hasonló aromájúvá lényegültek volna.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Nem, ő nem Olaf. Friedhelm Wiesmann tünteti el az ujjlenyomatokat az MF3-asról
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ne ijedjenek meg, ha nem ismerősek az emlegetett típusnevek, nem tudják, kicsoda Friedhelm Wiesmann - elvégre néha a magyar szaksajtó is osztrák manufaktúraként emlegeti a húszéves fennállását ünneplő német céget. Kezdjük tehát legelölről.

A nyolcvanas években két testvér, a ruhacéget igazgató Fridhelm és a szivattyú-tervező Martin Wiesmann éppen új foglakozást keresett. Gondolkozni viszont nem lehet zajban, így vált igazán zavaróvá, hogy még felhúzott ponyvával is mennyire süvít az autópálya szele a kabrió 3-as BMW-ben. Keménytető - pattant ki a megváltó gondolat, amelyet keménytető-gyártás követett. Az üzlet beindult, de ahogyan a kisfiúk is mozdonyvezetőnek készülnek, nem jegypénztárosnak, a Wiesmann fivérek sem hardtop-birodalom építéséről álmodtak. Sokkal inkább egy igazi sportkocsiról.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Valamennyi Wiesmannt BMW-motor hajt - nem is akárhogy. Ez az M3 CSL sorhatosa
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az 1985-ös Essen Motor Show meglátogatásakor találták ki, hogy saját sportkocsijuk modern technikáját klasszikus, lenyűgöző karosszéria alá rejtik. Hosszú orrú, rövid farú, kis utasterű és csomagtartójú kétüléses sportkocsi tervezésébe fogtak hát, a műszaki alapokat - motort, váltót, fékrendszert - a BMW-től vették át. 1988-ban Dülmenben megalapították a Wiesmann GmbH-t, amelynek emblémája a gekkó lett, minthogy - majdani - autóik is úgy tapadnak az aszfaltra, ahogy a gekkó a falra (ne firtassuk, hova és miképp tapadó lények és tárgyak közül választhattak). Még az évben bemutatták első prototípusukat, úgy számoltak, két év múlva adják át az első Wiesmann Roadstert az első vevőnek. Öt év lett belőle, a fejlesztés pedig elvitte a keménytető-forgalmazásból származó bevételt. Ott volt végre a sport-Wiesmann, de nem volt pénz hirdetni, alig néhány darabot vettek meg belőle.

Borravalóra viszont még telt, ezért a hamburgi tenisztorna idején a Hilton portása megengedte, hogy a szálloda előtt parkolhasson egy Wiesmann, így néhány márkáért a dülmeni roadsternek is jutott figyelem André Agassi, Boris Becker és Pete Sampras mellett. Rövid idő alatt több megrendelést kaptak, mint addig összesen - a Wiesmann gyorsítósávra állt. Megegyeztek a BMW-vel, hogy immár hivatalosan is tőlük érkezzen az erőátvitel, egyre több országban, Moszkvától Abu Dhabi-ig egyre több autót adnak el, idén tavasszal pedig megnyílt új gyáruk is, ahol a gekkó nem egy falra festett logó, hanem az épület meghatározó, plasztikus eleme. Darabonként 350 munkaóra alatt évente mintegy kétszáz autót készítenek. A Ferrari hétezret, van tehát hová fejlődni - emlékezetett Friedhelm Wiesmann, aki több párhuzamot is tud vonni Enzo és saját pályafutásukban.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Európai roadshow-n népszerűsítik a márkát. Az MF3, MF4 és MF5 itthon is kapható
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az 1988-as cégalapítás dátumából nem nehéz kiszámolni, most húszéves a Wiesmann, a jeles alkalomból pedig roadshow-t szerveztek, budapesti helyszínként így jutottak el Budaörsre is. Nem véletlenül: az Autoexpo M1 a hivatalos magyarországi díler, aki tehát szeretne (és tud) Wiesmannt vásárolni, még Bécsig sem kell mennie.

Az évfordulóra limitált szériát adtak ki - végre eljutottunk a típusok bemutatásáig. Kezdjük a "szériamodellekkel".