A négyhengeres, 1,6 literes BlueMotion dízelmotor a hibrid társnál csupán 0,4 literrel fogyaszt többet száz kilométeren. Természetesen nem egy kiemelkedő sprinterről van szó, de 11,3 másodperces százra gyorsulása a motorhoz mérten egyáltalán nem mondható rossznak. Összevetésképpen: a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Golf BlueMotionnál az idei prototípus körülbelül 1,1 literrel fogyaszt kevesebbet 100 kilométeren.
A hibrid-tanulmánnyal ellentétben a Golf BlueMotiont sorozatban is gyártják majd a németek, a kereskedésekbe elméletileg valamikor 2009 közepén érkezik a 103 lóerős, 249 Nm-es szerkezettel ellátott kocsi. Mindez azért sikerülhet ilyen gyorsan, mert nem a tervezőasztaltól kell elindulni, hanem a VW egyik jelenlegi erőforrását használják fel. Megjelenéséig a hatos Golfhoz egy nagyobb méretű, kétliteres, 108 lóerős turbódízel jár.
Mivel a Golf BlueMotion közel olyan fogyasztást produkál, mint a Prius és társai, ráadásul nélkülözi a hibridek komplikált berendezését, a Volkswagen jelentős eladásra számít. Elképzelhető, hogy a típust az Egyesült Államokban is piacra dobják.