Töréstesztek ellen szólt a GM-alelnöke

Vágólapra másolva!
Ha az amerikaiak is az európai töréstesztekre hagyatkoznának, akkor több, kisfogyasztású autó hamarabb jelenhetne meg a tengerentúli piacon Bob Lutz szerint.
Vágólapra másolva!

A General Motors több kisméretű, globális piacra szánt autót szeretne megjelenteti az Egyesült Államokban, ám az ottani kemény biztonsági előírásoknak és az azokat kísérő törésteszteknek olyan autók, mint a például a koreai fejlesztésű Chevrolet Beat eredeti formájukban nem felelnek meg. Ez azért nagy probléma, mert amíg az amerikai gyártók ezzel küszködnek, addig a piacon egyre nagyobb az igény a kisebb, gazdaságosabban fogyasztó autók iránt, amelyet nem tudnak kellőképpen kiszolgálni.

Most Bob Lutz GM-alelnök és termékfejlesztési igazgató egy interjúban azzal a javaslattal állt elő, hogy három évre álljanak le a hazai töréstesztekkel és hagyatkozzanak az európai eredményekre. Lutz szerint így több, Európában már engedélyezett négykerekű jelenhetne meg Amerikában, amely javítaná a cégek flottafogyasztását és több kisautó piacra dobását tenné lehetővé. Ezalatt a három év alatt pedig elég idő állna rendelkezésre az amerikai biztonsági előírások megváltoztatására, vagy más, hosszabb távú megoldás kiötlésére.

Lutz szerint olyan autók, mint a Chevrolet Beat csak akkor kerülhetnek jelenleg az amerikai piacra, ha azokat teljesen átépítik, ami drágává teszi a gyártást, és további késedelmet okozna. A nemrégiben bemutatott Cruze-zal is hasonló a probléma. Bár az autót a szokásosnál gyorsabban fejlesztették ki, és Európában már 2009-ben megjelenik, az amerikaiaknak 2011-ig várniuk kell a Lacettit leváltó kompaktra.

Mivel az amerikai gyártók jelenleg is egy alacsony kamatú, 50 milliárd dolláros kölcsön megszerzéséért lobbiznak a kormánynál, nem biztos, hogy ezt az újabb engedményt is megkaphatják, hiszen nem véletlenek a különbségek a két piac biztonsági előírásai közt. Ugyanakkor érthető Lutz aggodalma is, hiszen nemsokára el kellene érniük egy 6,7 literes flottafogyasztást, ami a csökkenő SUV és pickup eladások miatt már így is nehéz helyzetbe került GM-nek csak tovább rontja a helyzetét.