Az októberben nyíló Párizsi Autószalonon mutatja be a Mini a legújabb tanulmányát, egy négykerékhajtású crossovert, amely az alapváltozattal együtt már a negyedik variáció a kabrió és a Clubman után.
Az új tanulmány adaptálja a Minire jellemző formai elemeket, vagyis a retro külsőt, és néhány olyan egyedi ismertető jelet is hordoz, mint a krómozott hűtőrács a kiegészítő fényszórókkal, vagy a széles kerékjárati ívek.
Bár a crossover nem az első négykerékhajtású modellje a mininek, az első olyan autó a márkánál, amelynek hossza meghaladja a 4 métert. Az új crossover 2606 milliméteres tengelytávjával, 1830 milliméteres szélességével és 1598 milliméteres magasságával nagyobb mint a Clubman, így valószínűleg kényelmesebb és tágasabb lesz testvéreinél.
A legújabb Mini stílusjegyek megmaradtak
A modell érdekessége, hogy míg a vezetőnek egy nagy hagyományosan nyíló, valamint egy hátrafelé eltolható ajtó jutott a bal oldalra, az utasok a jobb oldalon két, hagyományosan nyíló ajtón szállhatnak be. A beltérbe négy, egyenként állítható ülést terveztek a Mini mérnökei, a hátsó sor pedig 130 milliméteres úton állítható előre, illetve hátra.
A műszerfalon egy multifunkciós kijelzővel ellátott központi panel helyettesíti a hagyományos műszereket, egyesítve a telefon, a navigáció, a sebességmérő funkcióját.
Nem biztos, hogy a Mini híveinek bejön egy ekkora modell, a crossover már kilépett a cuki kisautó imidzsből
Bár egyelőre több műszaki információt nem közöltek az új modellről, a motorválaszték a jelenlegi benzin és dízel egységekből áll. A Mini 2010 év elejére szeretné elkészíteni a modell sorozatgyártású verzióját, amelybe már valószínűleg az addig frissített motorok kerülnek majd.