Borulékony a Renault Kangoo

Vágólapra másolva!
A német autóklub, az ADAC legújabb menetdinamikai tesztjén csak a tesztpilóta ügyességén múlt, hogy nem borult fel az új Renault Kangoo. Pedig a francia kocsiban a menetstabilizáló elektronika is benne volt.
Vágólapra másolva!

Három családi egyterűt, a Volkswagen Caddy-t, a Citroën Berlingót, és a Renault Kangoo-t hasonlította össze a német autóklub, amikor kiderült a Renault borulékonysága. Mindhárom autó eredetileg teherszállításra készült, de ülésekkel felszerelt változatokat is készítenek belőlük, elsősorban családok számára, és a tesztben is ilyen verziók szerepeltek. A jávorszarvas-teszten a Volkswagen és a Citroën is gond nélkül átment, a Renault Kangoo azonban két kerékre állt, és kis híján felborult, csak a pilóta gyors ellenkormányzása mentette meg az oldalra borulástól és a még nagyobb szégyentől. A jelenség azért meglepő, mert a Kangoo-ban a menetstabilizáló elektronika (ESP) is benne volt, amiért ráadásul felárat kér a Renault, Magyarországon például 100 ezer forintot. Feltételezhető, hogy ha a megengedett 100 kg-al meg lett volna terhelve a tető, vagy nem lett volna ESP a kocsiban, akkor még rosszabbul szerepelt volna a magas súlypontú Kangoo a teszen. Az ADAC felszólítására a Renault vállalta, hogy áthangolja az ESP-t, hogy az hatékonyabban avatkozzon be egy hasonló veszélyhelyzet esetén. A Kangoo-tulajdonosok majd ingyenesen frissíthetik szoftvert, az új Kangoo-kat pedig eleve a kijavított menetstabilizáló programmal adják majd át.

A jávorszarvas teszt során azt szimulálják, hogy hogyan viselkedik egy adott jármű, ha hirtelen kikerülési manőverre kényszerül. A legmagasabb sebességfokozatban, 2000-es fordulatszámnál, fékezés nélkül először sávot váltanak balra, majd egy másodpercen belül vissza kell térnie az autónak az eredeti sávjába. Korábban az első generációs A osztályos Mercedesen, és a jelenlegi 5-ös BMW-n is kifogott már a próba, mindkét autót utólag módosította a gyártója.


Az ADAC videója a kikerülési tesztről