Vágólapra másolva!
Az eredetileg brit, de történelme során többféle tulajdonossal is rendelkező Talbot felélesztésén gondolkodik a francia PSA-konszern. Az ismert márkanéven több olcsó típust dobnának piacra.
Vágólapra másolva!

A francia sajtó szerint a Peugeot-t és a Citroënt tömörítő PSA olyan autókat kíván készíteni Talbot névvel, amelyeket olcsóságuk mellett egyszerűségükkel tűnnének ki, és az első számú célpontnak számító fejlődő országok mellett a nyugat-európai piacokon is megjelennének. A franciáknak azért van szükségük a márkára, mert nem akarják, hogy egy nagyon alacsony árú kocsival ártsanak a Peugeot és a Citroën arculatának.

Ami a Talbot felélesztése mellett szól, az a Renault és a Dacia sikere, hiszen a régi Clio padlólemezét felhasználva már négy különböző típus jelent meg világszerte, ráadásul a Logan Nyugat-Európában is sikeresnek bizonyult. Sőt a Renault nem zárta ki, hogy nemsokára akár 1 millió Dacia is készülhet évente.

A Talbot eredetileg egy brit márka volt, amelyet 1903-ban alapított Charles Chetwynd Talbot gróf. Kezdetben azért hozták létre, hogy francia Clément-Bayard autókat importáljanak a szigetországba. 1913-ban egy Talbot lett az első autó, amely egy órán belül teljesített 100 mérföldet, azaz 160 kilométert. Az első világháború során mentőket készítő céget a párizsi központú, de brit Darracq vette birtokába 1919-ben, és több sikeres versenyautót is készítettek. Később a szintén brit Sunbeamet is beolvasztva STD Motors-ra változtatták a nevét. Ez a szövetség 1935-ben összeomlott, és a Clément-Talbot-t a brit Rottes vette meg, míg külön léteztek Sunbeam-Talbot kocsik is, Franciaországban pedig Talbot-Lago (Anthony Lago után) autókat kezdtek piacra dobni.

A második világháború után csupán a Talbot-Lago maradt meg, amelyet megvett a francia Simca 1958-ban. A céget felvásárló Chrysler 1967-ben egyesítette a Rootesszal, de a létrejött Chrysler Europe csak bizonyos piacokon jelentetett meg kocsikat Talbot név alatt. Végül 1978-ban a Peugeot vette meg a Chrysler Europe-ot, és Simca és Rootes járművek átcímkézésével felélesztette a Talbot nevet. 1986-ban tűntek el végleg a Talbot autók, habár a Talbot Express lakóautót 1992-ig gyártották.

Forrás: [origo]

Az utolsó Talbot a Horizon volt