Az Audi hivatalos álláspontja szerint a Mini-ellenfél 2009 végén vagy 2010 elején érkezhet meg a kereskedésekbe. Ez azt jelenti, hogy még lenne idő változtatni a karosszérián, amely el fog térni a tavalyi tokiói autószalonon bemutatott A1 Metroproject tanulmányétól. A négy méternél valamelyest rövidebb autó a Volkswagen új MQB padlólemezét használja, melyet keresztirányú motorbeépítésre terveztek kis és középkategóriájú autókhoz.
A Párizsban kiállított modellt feltehetően a mai Audikhoz hasonlóan nagyméretű hűtőrács díszíti. A csomagtér űrtartalma az Auto Zeitung szerint körülbelül 240 liter lesz. A német hírek szerint az A1 motorválasztékában egyebek mellett egy 1,2 literes, nagyjából 100 lóerős turbómotort és egy legalább 160 lóerős 1,4-es TFSI erőművet találunk. 2011 után érkezhet a benzines-elektromos kiadás, amely - tervezői szerint - pusztán áram felhasználásával akár 100 kilométert is képes lesz megtenni, maximum 200 kilométer/óra sebességgel haladva.