Hatalmas taktikai csata után Latvala az élen

Vágólapra másolva!
Loeb ledolgozta a pénteken begyűjtött harminc másodperces hátrányát Hirvonennel szemben, ám annyira nem akaródzott egyiküknek sem elsőként indulni vasárnap, hogy végül mindketten maguk elé engedték Latvalát. A taktikázásnak köszönhetően Sordo is remek helyzetből várhatja a záró napot.
Vágólapra másolva!

Pénteken már kiderült, hogy aki elsőnek hajt a pályákra, hátrányban van a többiekkel szemben a poros utak miatt. Akkor délelőtt Loeb vesztett emiatt időt, szombaton pedig Hirvonenre hárult a takarító szerepe.

Az első szakaszon Loeb máris hét másodpercet hozott be hátrányából, amely így húszra olvadt. A legjobb időt mégsem ő érte el, hanem a pénteki kiesése miatt tíz perc büntetést elkönyvelő, s emiatt csak tizenkettediknek rajtoló Henning Solberg.

A következő két gyorsaságin Loeb ismét gyorsabb volt Hirvonennél, aki szenvedett elöl, és valószínűleg már ekkor elhatározta, hogy márpedig vasárnap nem ő fog elsőnek rajtolni. A számolgatás meg is kezdődött, s Loeb is arra jutott, hogy ha össze tud szedni legalább húsz másodpercnyi előnyt nap végéig, akkor megéri elsőnek indulni, különben nem. Ám ekkor még 7 másodperc hátrányban volt, ráadásul Latvala is kezdte szorongatni.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Loeb jól taktikázott, a záró nap előtt neki áll a zászló. A Fordosokon talán csak a gyönyörű növényzetet is éltető eső segíthet


A nap közepére beiktatott szuperspeciálon ismét Henning Solberg futotta a legjobb időt, csakúgy, mint a hátralévő összes gyorsaságin. Az utolsó két szakasz viszont már nem a versenyzésről szólt, hanem arról, hogy a pilóták hogyan tudják vetélytársukat maguk elé tuszkolni úgy, hogy minél kevesebb legyen a hátrányuk?

Loeb volt kedvezőbb helyzetben, hiszen amikor ő még a pályán volt, már tudta Hirvonen eredményét, és annak függvényében lassíthatott. Igen ám, de a Ford megkontrázta a partit, és Latvalát engedték előre. Így a fiatal versenyző rajtol majd elsőnek, segítve ezzel Hirvonent, aki másodikként megy majd a pályákon vasárnap. Előnye mindössze négy másodperc Loeb-bel szemben, ha egyikük sem hibázik, nagyon nagy csatára van kilátás. Sordo is remek helyzetben van, hiszen bár negyedik, hátránya mindössze két másodperc csapattársával szemben.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Latvala alighanem maga sem gondolta, hogy két nap után az élen áll majd. Nem is nagyon tehet róla, de ha már így van, sokat segíthet csapattársának, Hirvonennek


Szomorú, hogy a kissé átgondolatlannak tűnő szabályok miatt a versenyzés nem arról szól, hogy ki a leggyorsabb, hanem arról, hogy ki tud ügyesebben lassítani a célvonal előtt. Valószínűleg a Ford és a Citroën mérnökei sem örülnek annak, hogy hosszú hónapokon át dolgoznak azon, hogy tizedekkel gyorsabb legyen a WRC-jük, majd munkájuk eredménye egy csapásra feleslegessé válik.

Ötödik helyen továbbra is Duval áll, mögötte Aava és Petter Solberg vív a hatodik helyért. A Suzuki feltételezhetően ponttal távozik majd Új-Zélandról, mivel egyelőre Andersson a nyolcadik, Gardemeister a kilencedik.

Az első nap után Baldacci vezette a PWRC kategóriát, ám sebességváltója elromlott, így kiesett. Prokop örökölte meg a helyét, akit Sandell követ. A svéd egy S2000-es Peugeot-val szokott indulni, de ezúttal egy Mitsubishi Evo IX-cel szállt harcba. Harmadik egyelőre az észt Kütt, aki volt már ilyen pozícióban, de akkor utólag kizárták, technikai szabálytalanság miatt.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Henning Solberg szombaton sokat profitált rajtpozíciójából, és folyamatosan a legjobb időket érte el. Bánhatja, hogy már pénteken elvesztette esélyét a pontszerzésre


Vasárnapra öt szakasz maradt, összesen 85 versenykilométerrel, ennyi áll rendelkezésre, hogy eldőljön, ki várhatja majd előnyből a hátralévő két aszfaltos, és két murvás futamot.


A verseny állása a második nap után:
1. Latvala/Anttila Ford 2:57:29,0
2. Hirvonen/Lehtinen Ford +0:09,3
3. Loeb/Elena Citroën +0:13,3
4. Sordo/Marti Citroën +0:15,7
5. Duval/Prevot Ford +1:40,9
6. Aava/Sikk Citroën +2:49,8
7. P. Solberg/Mills Subaru +2:52,8
8. Andersson/Andersson Suzuki +4:31,0


PWRC:

1. Prokop/Tomanek Mitsubishi 1:40:27,2
2. Sandell/Axelsson Mitsubishi +0:09,8
3. Rauam/Kütt Mitsubishi +0:11,8