Az új Racing Lancer versenyautó elődeivel ellentétben már nem a Pajero nevet viseli, és külső formatervében is a kompakt autóra próbál hasonlítani, mert az új Lancernek több szüksége van a reklámra, mint az elavult terepjárónak. A szénszálas karosszéria-elemek alatt azonban a korábbi Pajero Evo versenyautó továbbfejlesztett változatát találjuk, csak a csővázas szerkezet új. A Mitsubishi azt szeretné, ha a 2009-es Dakaron nyűgözné le igazán a közönséget az autó, és érne el dobogós helyezést. Köztudott, hogy a versenyt terrorista fenyegetés miatt ezúttal Dél-Amerikában rendezik meg. A jó eredmény megszerzésében Stéphane Peterhansel segíti a csapatot, aki a Dakar legsikeresebb versenyzője, ugyanis összesen kilencszer végzett már a dobogó legfelső fokán az embert próbáló afrikai versenyen.
A Racing Lancert a Pajero Evóban már bemutatott turbófeltöltős, háromliteres V6-os dízelversenymotor hajtja, amely hasonló módon növelheti a márka dízelmotorjainak presztízsét, ahogy azt Le Mans-ban tette az Audi a saját dízel R10-ükkel. Az erőforrás 260 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 650 Nm, és a korábbiakhoz képest javítottak a hűtésén és a turbófeltöltő is megbízhatóbb és egyenletesebb teljesítményt tesz lehetővé.