Középmotoros roadstert épít a VW

Vágólapra másolva!
A Lotus Elise babérjaira tör a Volkswagen azzal a középmotoros roadsterrel, amelyet már 2011-ben piacra dobna a gyár.
Vágólapra másolva!

Stílusos, pehelysúlyú, takarékos és kiemelkedő teljesítményű - ezen elvek mentén tervezi azt a kupé-roadster modellt, amellyel a Lotus Elise-t kívánja felülmúlni a Volkswagen. A középmotoros kétüléses autóról és a bemutató időpontjáról, illetve a piaci tervekről a konszern első embere, Martin Winterkorn beszélt az Autocar lapnak.

Eszerint a kétüléses tanulmányát már 2008 novemberében, a Los Angeles-i Autószalonon bemutatnák, az értékesítést pedig 2011-től kezdené meg a gyár, nem is akármilyen üzleti terveket dédelgetve, hiszen 2018-ig egymillió eladott példánnyal kalkulálnak. "Ez az ötödik alkalom, hogy ilyen jellegű autó tervein dolgozunk, de most először kaptunk zöld utat a megvalósításához." - nyilatkozta a Volkswagen elnöke.

Az autó - amelynek nevét egyelőre titkolja a gyár - valószínűleg kétféle motorral készül majd: a 168 lóerős, 1,4 literes TSI benzines erőforrás mellett egy 125 lóerős, 1,6-os közös nyomócsöves dízelt is kínálnak majd hozzá, hátsókerék-meghajtással és DSG váltóval. Az autó össztömegét a Volkswagen 1000 kg, gyorsulását 7 másodperc, kombinált fogyasztását pedig az ugyanekkora motorral felszerelt Polo színvonalán szeretnék tartani.

Arról egyelőre csak pletykák keringenek, hogy az Audi saját márkaneve alatt is forgalmazná a készülő modellt, mindenesetre ez logikus lépés volna, hiszen úgy tűnik, hogy az ingolstadtiak készítenék az roadster alumínium vázát. Ha el is készül az Audi-változat, minden bizonnyal más karosszériát kap majd, és talán belekerülhet az új, 211 lóerős, kétliteres TFSI benzines erőforrás, ahogy a 204 lóerős, kétliteres, ikerturbós, közös nyomócsöves TDI motor is.

A Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche mindenesetre már érdeklődik a projekt iránt, hiszen lehetőséget látnak a 914-es modell feltámasztására. A Volkswagen először 2003-ban célzott egy középmotoros, könnyű, kupé-roadster megépítésére, amikor bemutatták a Concept R tanulmányt a Frankfurti Autószalonon. 2005-ben Tokióban a sárga Eco Racer tanulmány ejtette gondolkodóba a látogatókat a Volkswagen hasonló felépítésű autóról szóló terveivel kapcsolatban.

Belső információk szerint egyébként a Volkswagen még két hasonló felépítésű középmotoros modellt álmodott meg és készített, ám egyiket sem hozta nyilvánosságra. Mindenesetre, ha ez a modell valóban zöld utat kap a sorozatgyártásra, akkor valószínűleg Németországban, a Volkswagen szövetségesénél, a Karmann műhelyében fogják gyártani.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]