Az Audi a következő modellévtől új, nyolcfokozatú automataváltót épít majd felső kategóriás autóiba. Az üzemanyag-takarékos váltót már tesztelik, és az eddigi mérések alapján körülbelül 14 százalékkal kevesebbet fogyasztanak majd az új ZF-váltóval szerelt autók.
A takarékosságot a mérnökök a magasabb sebességfokozatok áttételének megnyújtásával érték el, így nagy sebességű, egyenletes, kis terhelésen történő használatnál alacsonyabb fordulatszámon működik a motor, így kevesebbet is fogyaszt. A ZF-váltó másik előnye, hogy alkalmas a stop-start technológia adaptálására, vagyis képes kezelni azokat a - például hibrid - rendszereket, amelyek dugóban való araszoláskor vagy hosszabb állásnál leállítják, majd újraindítják a motort.
Az Audi 2009-től tervezi az új automata váltó használatát, ezzel szerelné fel például az A8, a Q7, valamint a nemsokára bemutatkozó A7 négyajtós kupét is.