A kormány is támogatja a 2009-es Bamakót

Vágólapra másolva!
A pletykákkal ellentétben, 2009-ben ismét Budapestről rajtol a ma már a Dakar egyetlen szellemi örököseként emlegetett Budapest - Bamako rali.
Vágólapra másolva!

A 2009-es futam minden eddiginél nagyobb és összetettebb lesz. Eddigi történetében először, két külön útvonalon halad majd a sivatagi show. "A túra kategóriában indulók könnyebb és pihentetőbb szakaszokra vágytak, a versenyzők pedig egyre keményebb kihívásra éheznek." - nyilatkozta a futam fővédnöke, Villám Géza. A túra kategóriában is hosszúak lesznek az etapok, de sokkal jobb minőségű utakon halad majd a mezőny. Marokkó nevezetességeit, Casablancát, Marakest és Tangert is érinti majd a 300 túrázó.

A verseny útvonal minden eddiginél izgalmasabbnak és kalandosabbnak ígérkezik. Az idén egy 2700 kilométeres szuper maratoni etap is lesz Bresciatól a Szahara kapujáig. A marokkói kősivatag után komoly dűnék és idegőrlő szaharai szakaszok várnak az indulókra. A mauritán határtól Bamakoig, 300 kilométer kivételével aszfaltot nem is érintenek az indulók. "Nagyon nagy cipőt hagyott maga mögött a Dakar Afrikában. Megtisztelő, de nagyon kemény feladat ezt az örökséget átvennünk" - tette hozzá a futam kitalálója. Több olyan etap is lesz a tájékozódási tereprally futamon, amely az elmúlt években a Dakaron is kiemelten nehéz szakasznak számított.

Mindkét kategória indulói egyszerre rajtolnak majd Budapestről, és egyszerre érkeznek a Mali Köztársaság fővárosába 15 nappal később. A futamon eddig 560 csapat jelezte indulási szándékát, 130-an már be is neveztek. A túra kategóriában a nevezés már lezárult. A rajtvonalnál az indulók több mint fele külföldi lesz.

Forrás: [origo]

A 2009-es futam egyik kiemelt erkölcsi támogatója a Magyar Külügyminisztérium lesz. Dr. Berta Krisztina, a konzuli osztály vezetője és a futam szervezői februárban megállapodtak abban, hogy az idén szorosabb és koordináltabb együttműködés keretében támogatja a Külügyminisztérium a Budapest - Bamakot.

Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára, dr. Újhelyi István, szintén támogatásáról biztosította a futamot és elmondta, hogy "a Budapest - Bamako kiemelkedő magyar kezdeményezés, amely alkalmas országunk hírnevének öregbítésére és a maga nemében nem összehasonlítható a Dakar Rallyval".

Annak ellenére, hogy a "Nagy afrikai futam" egyre nagyobb és profibb, hű marad eredeti gyökereihez. Egy új kategóriával bővül a mezőny. A Bamako Spirit kategóriában nagyon olcsó, nagyon rossz minőségű vagy humoros járművekkel lehet indulni. A kategória célja, hogy a futam eredeti szellemiségét életben tartsa. Ebben a kategóriában nincs nevezési díj és videó pályázat útján lehet bekerülni a keretbe.

A Budapest - Bamako 2009-es januári rajtját egy háromfordulós belföldi előfutam sorozat előzi meg. Az első futam a március 28-án megrendezésre kerülő "Bázakerettye - Egy Éjszakás Kaland" elnevezésű előfutam lesz. Budapestről kell az éj leple alatt árkon-bokron lejutni Bázakerettyére. A pontos útvonal a rajt pillanatáig titkos. Az előfutam sorozat fénypontja, a mini Bamako, a hagyományos Budapest-Makó lesz.

Forrás: [origo]

BUDAPEST-BAMAKO 2009

Rajt: 2009. Január 17. Budapest

Cél: 2009. Január 31. Bamako

Táv: 8314km

Verseny etapok:

Budapest - Brescia 851 km

Brescia - Merzouga 2621 km

(3 napos super maraton)

Merzouga - Foum Zgid 410 km

Foum Zgid - Tadalt 450 km

Tadalt - Smara 437 km

Smara - Tropic Of Cancer 770 km

TOC - Bou Lanoar 370 km

Bou Lanoar - Atar 480 km

Atar - Tidjikja 450 km

Tidjikja - Kiffa 400 km

Kiffa - Korera Kore 450 km

Korera Kore - Banamba 375 km

Banamba - Bamako 250 km